Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zhodnocení výuky etiky v českých školách
Pousková, Pavla ; Halama, Jindřich (vedoucí práce) ; Beneš, Ladislav (oponent)
V posledních dvaceti letech došlo v českém školství k mnoha zásadním změnám, které se dotkly všech předmětů. Jedním z nich je i etika, která v rámci těchto změn dostala jasný, samostatný rámec. Cílem této práce je zjistit, jaké je praktické užití tohoto rámce, jak je dodržován a co je vlastně vyučováno. Součástí výuky etiky jsou i příslušné učebnice. Práce se je snaží vyhledat a zhodnotit a to jak v rámci základních, tak středních škol, kde je situace poněkud složitější. Další nedílnou součástí jsou i postoje a hodnoty studentů, především na středních školách. Tyto postoje a hodnoty se vyvíjejí právě v souvislosti s výukou etiky. Práce si tedy klade i otázku, jaké hodnoty jsou v českých školách podporovány a to jak na školách státních, tak na těch, které zřizuje církev a kde je zaměření etiky křesťanské, případně je etika součástí výuky náboženství. V rámci hodnocení učebnic jde především o jejich kvantitu a kvalitu pro středoškolskou výuku. Práce se ptá, co lze v učebnicích najít a jakým způsobem by podle nich měla výuka vypadat, což souvisí i s dalším tématem práce a to zhodnocením náplně vybraných ŠVP.
Otázky lidských práv v islámu
Pousková, Pavla ; Hošek, Pavel (vedoucí práce) ; Hájek, Matěj (oponent)
Myšlenka lidských práv provází lidstvo již od dob starověkého Řecka. Znovu promýšlena byla v době renesance a poté doprovázela lidstvo dál, až do dnešních dnů. Naše současná euro-atlantická civilizace je na této myšlence dokonce založena. Pravděpodobně už tato práva ani nevnímáme, protože většina států v regionu je má zakomponována v svých ústavách. Nicméně existují státy, které vidí myšlenku lidských práv z jiného úhlu. Většinou jsou to patriarchální systémy, které ne všem svým občanům dávají stejná práva. To také znamená, že budeme hovořit především o ženách. Z hlediska euro-atlantického je postoj těchto států nesprávný. Ale i tyto státy stojí na svých základech a ty je doprovázejí jako červená nit. A na to bych se chtěla ve své práci zaměřit. Témata, kde máme stejný postoj, témata, kde máme rozdílný a ta o kterých jsme schopni diskutovat. Klíčová slova Lidská práva, euroatlantická civilizace, islám, ženy
Otázky lidských práv v islámu
Pousková, Pavla ; Hošek, Pavel (vedoucí práce) ; Hájek, Matěj (oponent)
Myšlenka lidských práv provází lidstvo již od dob starověkého Řecka. Znovu promýšlena byla v době renesance a poté doprovázela lidstvo dál, až do dnešních dnů. Naše současná euro-atlantická civilizace je na této myšlence dokonce založena. Pravděpodobně už tato práva ani nevnímáme, protože většina států v regionu je má zakomponována v svých ústavách. Nicméně existují státy, které vidí myšlenku lidských práv z jiného úhlu. Většinou jsou to patriarchální systémy, které ne všem svým občanům dávají stejná práva. To také znamená, že budeme hovořit především o ženách. Z hlediska euro-atlantického je postoj těchto států nesprávný. Ale i tyto státy stojí na svých základech a ty je doprovázejí jako červená nit. A na to bych se chtěla ve své práci zaměřit. Témata, kde máme stejný postoj, témata, kde máme rozdílný a ta o kterých jsme schopni diskutovat. Klíčová slova Lidská práva, euroatlantická civilizace, islám, ženy
Zhodnocení výuky etiky v českých školách
Pousková, Pavla ; Halama, Jindřich (vedoucí práce) ; Beneš, Ladislav (oponent)
V posledních dvaceti letech došlo v českém školství k mnoha zásadním změnám, které se dotkly všech předmětů. Jedním z nich je i etika, která v rámci těchto změn dostala jasný, samostatný rámec. Cílem této práce je zjistit, jaké je praktické užití tohoto rámce, jak je dodržován a co je vlastně vyučováno. Součástí výuky etiky jsou i příslušné učebnice. Práce se je snaží vyhledat a zhodnotit a to jak v rámci základních, tak středních škol, kde je situace poněkud složitější. Další nedílnou součástí jsou i postoje a hodnoty studentů, především na středních školách. Tyto postoje a hodnoty se vyvíjejí právě v souvislosti s výukou etiky. Práce si tedy klade i otázku, jaké hodnoty jsou v českých školách podporovány a to jak na školách státních, tak na těch, které zřizuje církev a kde je zaměření etiky křesťanské, případně je etika součástí výuky náboženství. V rámci hodnocení učebnic jde především o jejich kvantitu a kvalitu pro středoškolskou výuku. Práce se ptá, co lze v učebnicích najít a jakým způsobem by podle nich měla výuka vypadat, což souvisí i s dalším tématem práce a to zhodnocením náplně vybraných ŠVP.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.