Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Design of Diaphragm Wall Affected by Excavation from Both Sides
Kočičková, Veronika ; Polák, Barnabás (oponent) ; Uhrin, Michal (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce byl zjednodušený návrh podzemní stěny ovlivněné výkopem z obou stran. Tato stěna je součástí dočasné šachty pro výměnu tunelovacích strojů a zároveň je trvalou konstrukcí přilehlé stanice metra. Součástí práce je popis postupu výstavby podzemních stěn, hloubení šachty, hloubení přilehlé stanice metra a následné vytvoření tunelových rour pro metro a zasypání šachty. Nedílnou součástí práce je pojednání o geologických podmínkách a zhodnocení geotechnických parametrů. Dále byla vypracována rešerše na téma teplotního namáhání rozpěr a výsledky této rešerše byly aplikovány na návrh rozpěr. Pro splnění požadavků zadání bylo vytvořeno několik modelů konstrukce šachty a přilehlé stanice metra v programu Plaxis a jeden model podzemní stěny šachty v programu Geo5. Výstupy z těchto modelů byly následně mezi sebou porovnány. Dále byl vytvořen model rozpěrného rámu v programu Scia Engineer. Výstupy z programů Plaxis a Scia Engineer byly použity jako podklad pro posouzení konstrukce. Toto posouzení bylo provedeno dle Eurokódů. Podzemní stěna i rozpěrný rám byly navrženy tak, aby přenesly účinky od zatížení, která byla uvažována v této práci. Pro zjednodušení byla zanedbána proměnná zatížení od pracovních strojů a jako jediné proměnné zatížení bylo uvažováno teplotní zatížení rozpěr. Rozpěrný rám byl také navržen na mimořádné zatížení – ztrátu rozpěry.
Design of Offshore Cofferdam Loaded by Vertical Surcharge
Zetková, Simona ; Polák, Barnabás (oponent) ; Uhrin, Michal (vedoucí práce)
Cílem této práce je provést zjednodušený návrh a posouzení suchého doku pod svislým zatížením v rámci virtuálního projektu. Suchý dok postavený v moři musí být schopen přenést všechna působící zatížení po dobu životnosti konstrukce. Jelikož se jedná o dočasnou konstrukci postavenou za účelem výstavby hloubeného tunelu, musí konstrukce splňovat minimální rozměry požadované pro konstrukci tunelu. Návrhová životnost této dočasné konstrukce je pět let. Mezi požadované části práce patří zhodnocení geologických podmínek, naplánování fází výstavby, schéma výstavby příčného řezu, posouzení kritického řezu a rozpěrného rámu. Konstrukce je vystavena velkým teplotním změnám, a proto se v diplomové práci zabývám vlivem teploty na horizontální rozpěry pažících konstrukcí a následně je tento vliv zahrnut v návrhu rozpěr. Dalším požadavkem na práci bylo porovnat výsledky z analytických modelů v programech PLAXIS a GEO5. Rozpěrný rám je řešen zvlášť v programu Scia Engineer. V této práci jsou posuzovány pouze konstrukční prvky ocelová pilotová stěna, rozpěra a převážka. Kvůli svislému zatížení, které působí na již deformovanou konstrukci, jsou pro návrh pilotové stěny uvažovány účinky druhého řádu. Pro jsem se zabývala možnostmi, které máme pro uvažování účinků druhého řádu na ocelové konstrukce. Všechny zmíněné části práce byly zpracovány za pomoci potřebné literatury. Podle statické analýzy konstrukce bylo možné navrhnout konstrukci, která vyhovuje požadavkům na suchý dok pro budoucí stavbu tunelu. Jednotlivé fáze výstavby byly navrženy tak, aby zajistily proveditelnost konstrukce a zároveň minimalizovaly deformace pilotové stěny suchého doku. Jelikož se jedná o konstrukci prováděnou převážně z pracovních plošin, je nutné uvažovat i omezený přístup strojové techniky. Porovnání dvou různých analytických modelů ukázalo výrazné rozdíly mezi programy PLAXIS a GEO5. Posouzení všech konstrukčních prvků bylo provedeno podle Eurokódu 3. Rozpěrný rám je dále posouzen na ztrátu prvku.
Design of Diaphragm Wall Affected by Excavation from Both Sides
Kočičková, Veronika ; Polák, Barnabás (oponent) ; Uhrin, Michal (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce byl zjednodušený návrh podzemní stěny ovlivněné výkopem z obou stran. Tato stěna je součástí dočasné šachty pro výměnu tunelovacích strojů a zároveň je trvalou konstrukcí přilehlé stanice metra. Součástí práce je popis postupu výstavby podzemních stěn, hloubení šachty, hloubení přilehlé stanice metra a následné vytvoření tunelových rour pro metro a zasypání šachty. Nedílnou součástí práce je pojednání o geologických podmínkách a zhodnocení geotechnických parametrů. Dále byla vypracována rešerše na téma teplotního namáhání rozpěr a výsledky této rešerše byly aplikovány na návrh rozpěr. Pro splnění požadavků zadání bylo vytvořeno několik modelů konstrukce šachty a přilehlé stanice metra v programu Plaxis a jeden model podzemní stěny šachty v programu Geo5. Výstupy z těchto modelů byly následně mezi sebou porovnány. Dále byl vytvořen model rozpěrného rámu v programu Scia Engineer. Výstupy z programů Plaxis a Scia Engineer byly použity jako podklad pro posouzení konstrukce. Toto posouzení bylo provedeno dle Eurokódů. Podzemní stěna i rozpěrný rám byly navrženy tak, aby přenesly účinky od zatížení, která byla uvažována v této práci. Pro zjednodušení byla zanedbána proměnná zatížení od pracovních strojů a jako jediné proměnné zatížení bylo uvažováno teplotní zatížení rozpěr. Rozpěrný rám byl také navržen na mimořádné zatížení – ztrátu rozpěry.
Design of Offshore Cofferdam Loaded by Vertical Surcharge
Zetková, Simona ; Polák, Barnabás (oponent) ; Uhrin, Michal (vedoucí práce)
Cílem této práce je provést zjednodušený návrh a posouzení suchého doku pod svislým zatížením v rámci virtuálního projektu. Suchý dok postavený v moři musí být schopen přenést všechna působící zatížení po dobu životnosti konstrukce. Jelikož se jedná o dočasnou konstrukci postavenou za účelem výstavby hloubeného tunelu, musí konstrukce splňovat minimální rozměry požadované pro konstrukci tunelu. Návrhová životnost této dočasné konstrukce je pět let. Mezi požadované části práce patří zhodnocení geologických podmínek, naplánování fází výstavby, schéma výstavby příčného řezu, posouzení kritického řezu a rozpěrného rámu. Konstrukce je vystavena velkým teplotním změnám, a proto se v diplomové práci zabývám vlivem teploty na horizontální rozpěry pažících konstrukcí a následně je tento vliv zahrnut v návrhu rozpěr. Dalším požadavkem na práci bylo porovnat výsledky z analytických modelů v programech PLAXIS a GEO5. Rozpěrný rám je řešen zvlášť v programu Scia Engineer. V této práci jsou posuzovány pouze konstrukční prvky ocelová pilotová stěna, rozpěra a převážka. Kvůli svislému zatížení, které působí na již deformovanou konstrukci, jsou pro návrh pilotové stěny uvažovány účinky druhého řádu. Pro jsem se zabývala možnostmi, které máme pro uvažování účinků druhého řádu na ocelové konstrukce. Všechny zmíněné části práce byly zpracovány za pomoci potřebné literatury. Podle statické analýzy konstrukce bylo možné navrhnout konstrukci, která vyhovuje požadavkům na suchý dok pro budoucí stavbu tunelu. Jednotlivé fáze výstavby byly navrženy tak, aby zajistily proveditelnost konstrukce a zároveň minimalizovaly deformace pilotové stěny suchého doku. Jelikož se jedná o konstrukci prováděnou převážně z pracovních plošin, je nutné uvažovat i omezený přístup strojové techniky. Porovnání dvou různých analytických modelů ukázalo výrazné rozdíly mezi programy PLAXIS a GEO5. Posouzení všech konstrukčních prvků bylo provedeno podle Eurokódu 3. Rozpěrný rám je dále posouzen na ztrátu prvku.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.