Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Integrace dětí imigrantů a azylantů
PETRŮ, Eva
Téma mé diplomové práce zní {\clqq}Integrace dětí imigrantů a azylantů``. Toto téma jsem si vybrala proto, že problematika migrace se stala v současné Evropě jedním z aktuálních témat veřejného života a jeho důležitost stoupá, neboť i počet migrantů se stále zvyšuje. České republika se s problematikou uprchlictví a imigrace setkává krátce po pádu komunismu v roce 1989. Do té doby byla dlouhá léta od ostatního světa izolována, a proto se nyní může zdát být na tuto problematiku nepřipravená. To je jednak vidět na nedokonalé integrační politice, ale i na přístupu občanů k nově příchozím. Vzhledem k tomu, že se v posledních letech zvýšil počet imigrantů a uprchlíků přicházející do České republiky jako cílové země, by bylo třeba, abychom se naučili žít s cizinci vedle sebe. Diplomovou práci jsem zaměřila na problematiku integrace imigrantů, azylantů a jejich dětí, neboť si myslím, že právě otázka integrace cizinců do české společnosti je pro bezproblémové soužití jednou z nejdůležitějších. Práci jsem rozdělila na teoretickou a praktickou část. V teoretické části diplomové práce se zabývám vývojem migrace ve světě a vývojem migrace v ČR, historií uprchlictví v ČR, problematikou nezletilých cizinců bez doprovodu, psychosociální situací imigrantů a azylantů, jejich integrací, vzděláváním dětí cizinců, multikulturní výchovou a sociální prací s imigranty, azylanty a jejich dětmi. V praktické části jsem použila metodu kvantitativního výzkumu. Cílem diplomové práce bylo odhalit nedostatky v integraci dětí imigrantů a azylantů žijících v české společnosti. Metodou pro získání dat pro výzkum bylo dotazování, technikou sběru dat byl vlastní dotazník.Vytvořila jsem tři typy dotazníků. Jeden dotazník byl určen pro děti imigrantů a azylantů navštěvujících základní školu. Rozdala jsem 60 dotazníků, návratnost byla 86,6%. Druhý dotazník byl určen pro sociální pracovníky z různých organizací zabývajících se problematikou integrace cizinců. Zde se mi z 20 rozeslaných dotazníků vrátilo pouze 6. Návratnost byla 30%. Třetí dotazník byl určen pro pedagogy základních a středních škol. Bylo rozdáno 25 dotazníků. Návratnost těchto dotazníků byla 64%. V hypotéze 1 jsem předpokládala, že v ČR se nepoužívají žádné speciální metody určené pro integraci dětí imigrantů a azylantů. V hypotéze 2 jsem předpokládala, že čím je pobyt dětí imigrantů a azylantů na území ČR delší, tím se méně setkávají s projevy rasismu a xenofobie. Obě hypotézy se na základě výsledků z provedeného výzkumu potvrdily. V závěru práce jsou shrnuty poznatky z teoretické a praktické části.
Sledování aktivity a množství enzymu Rubisco v jehlicích smrku ztepilého během dne
Hrstka, M. ; Petrů, E. ; Urban, Otmar
Enzym Rubisco (ribulóza-1,5-bisfosfát karboxyláza/oxygenáza; EC 4.1.1.39) katalyzuje karboxylaci D-ribuloza-1,5-bisfosfátu (RuBP), první krok Kelvinova cyklu. Tento děj konkuruje oxygenaci RuBP, která vede k fotorespiraci. Sledovali jsme denní změny počáteční a celkové aktivity a množství Rubisca při různých světelných podmínkách s cílem blíže objasnit mechanismus regulace aktivity Rubisca v jehlicích smrku ztepilého.

Viz též: podobná jména autorů
1 PETRŮ, Eva
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.