Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Success factors of small and medium sized enterprises
Peschel, Stefan
Předložená disertace je zaměřena na identifikaci klíčových aspektů, kterým by malé a střední podniky (MSP) v Německu měly věnovat pozornost s cílem zajištění své dlouhodobé existence na volném trhu. Disertace přináší kritickou analýzu a výzkum faktorů úspěchu, které pomáhají podnikatelům v jejich rozhodování a řízení organizací. Nejdůležitějším faktorem úspěchu je dle respondentů prováděného dotazníkového šetření a řízených rozhovorů je vytrvalost těsně následovaná flexibilní strukturou. Dále je dle respondentů pro založení a řízení úspěšného MSP v Německu a jeho dlouhodobé přežití na volném trhu nezbytná podpora a rodinné zázemí. Další nezbytné předpoklady úspěchu MSP zahrnují inovativní přístupy k procesům a produktům, stejně jako kompetentní zaměstnance. Významné faktory úspěchu MSP, které rovněž pozitivně korelují s jejich výkonností, souvisejí též s osobností vlastníka a rodinným zázemím. Osoba vlastníka je považována za klíčový faktor úspěchu MSP, neboť vytrvalost a osobnost vlastníka/manažera, jeho "pocitová" rozhodnutí a vizionářské vedení jsou přímo vázány k osobě vlastníka či rodinnému zázemí. Tyto čtyři aspekty související s osobností vlastníka byly respondenty průzkumu řazeny mezi jedenáct faktorů identifikovaných jako nejvýznamnější. U zkoumaných MSP se projevuje jednoznačná tendence řízení s ohledem na jejich dlouhodobou existenci s častým uplatněním diferenciační strategie a za úspěch je v nich považována tvorba hodnot pro budoucnost a ne prosté finanční ukazatele.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.