Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Komunikační dovednosti ve vybraných oborech středního odborného vzdělávání
Peňáz, Vít
Tématem práce jsou komunikační dovednosti žáků ve vybraných oborech středního odborného vzdělávání. Střední odborné vzdělávání bylo pro potřeby práce omezeno výhradně na tříleté odborné vzdělávání s výučním listem. Analyzovány byly pouze technické obory elektrikář, modelář, strojní mechanik, nástrojař a obráběč kovů. Teoretická část práce si kladla za cíl zmapovat rozsah komunikačních dovedností, které jsou státem definovány v rámcových vzdělávacích programech jednotlivých oborů. Současně byly mapovány také školní vzdělávací programy jednotlivých oborů a to opět se zaměřením na komunikační dovednosti. Při tvorbě teoretické části práce byla použita metoda cíleného shromažďování informací. Praktická část práce byla definována dvěma cíli. Prvním cílem práce bylo na základě kvantitativního průzkumného šetření zjistit, zda se stanovené komunikační dovednosti vymezené rámcovými vzdělávacími programy, respektive školními vzdělávacími programy, staly během studia součástí výuky.Druhým cílem práce bylo rovněž na základě realizovaného průzkumného šetření zjistit, zda by oslovení respondenti doporučovali zařadit do školního vzdělávání doplňkovou výuku komunikačních dovedností zaměřenou na potřeby praxe. Výsledky průzkumného šetření ukazují, že se stanovené komunikační dovednosti vymezené rámcovými vzdělávacími programy výše uvedených oborů staly součástí výuky.Průzkumné šetření rovněž potvrdilo zájem oslovených respondentů o doplňkovou výuku komunikačních dovedností zaměřenou na potřeby praxe.

Viz též: podobná jména autorů
1 Peňáz, Vladimír
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.