Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza negativních aspektů životního stylu u studentek JU
PETRÁNOVÁ, Eva
Diplomová práce je zaměřena na negativní aspekty životního stylu studentek Jihočeské univerzity a na vliv těchto aspektů na jejich zdravotní stav. Teoretická část zahrnuje literární prameny zabývající se touto problematikou, praktická část je pak postavena na kvantitativním výzkumu čili vyhodnocení 462 dotazníků vyplněných studentkami všech fakult JU. Dotazník je sestaven z 35 otázek a je zaměřen na následující oblasti životního stylu: pohyb, výživa a pitný režim, spánek a odpočinek, prevence, stres, sex a návykové látky. Výsledky dotazníků byly zpracovány v programu Excel SPSS a dále Pearsonovým chí-kvadrát testem. Cílem práce bylo dále porovnat výsledky s předešlými výzkumy na podobné bázi a přidat doporučení pro studentky JU, které by takto mohly změnit svůj životní styl, což představuje hlavní přínos této práce. Konkrétně byla zjištěna závislost mezi počtem naspaných hodin a nedostatečným odpočinutím, dále vztah mezi obvyklou dobou usínání a nedostatečným odpočinutím, existence úzkého vztahu mezi kouřením a pitím alkoholu a závislost mezi negativním vztahem k pohybové aktivitě a sníženou četností jejího vykonávání. Zajímavým zjištěním bylo, že studentky JU oproti roku 2010, užívají v menším počtu hormonální antikoncepci, nejvíce jsou stresovány školou a studiem a zpravidla se u nich zvyšuje příjem potravy ve stresujícím období, denně stráví u internetu většinou 3 až 4 hodiny, téměř polovina z nich již aplikovala dietu za účelem hubnutí a 50 % studentek ze zkoumaného souboru není spokojeno se svou hmotností.
Existentionalism in the Works of John Fowles/Existencionalismus v díle Johna Fowlese
PETRÁNOVÁ, Eva
Tato diplomová práce je zaměřena na téma být a vlastnit v konkrétních dílech Johna Fowlese. Cílem práce je analýza literárního existencialismu v díle tohoto významného britského prozaika. Práce se zabývá především prvním Fowlesovým románem Sběratel (The Collector) v návaznosti na tématiku moci peněz a otázek lidské svobody fyzické i mentální. Práce dále konfrontuje Fowlesovu esejistickou tvorbu s románem Sběratel a zaměří se zejména na sbírku soukromé filosofie The Aristos a Fowlesovy eseje o přírodě Seeing Nature Whole, The Tree, The Enigma of Stonehenge.
Edukační model výuky duševní hygieny ve vybrané škole a její vliv na psychické zdraví pubescentů.
PETRÁNOVÁ, Eva
Tato bakalářská práce se svým obsahem a formou zakládá na edukačním modelu duševní hygieny, který je určen pro žáky pubescentního věku. O duševní hygieně je zde pojednáno jako o součásti zdravého životního stylu a předmětu výchovy ke zdraví. V teoretické části jsou zahrnuty literární prameny a zdroje, vztahující se k tématu. Intervenční program duševní hygieny byl aplikován v 7. třídě ZŠ Oskara Nedbala pro 29 žáků ve věkovém průměru 13 let. Vliv aplikovaného intervenčního programu duševní hygieny byl měřen pomocí vstupního a výstupního dotazníkového měření životních rytmů a spánkového režimu. Měření probíhalo i v kontrolní třídě. Samostatně byl také měřen vliv hodiny relaxace pomocí testů POMS. Tato hodina přinesla zajímavé výsledky v pozitivní změně v aktuálním psychickém stavu pubescentů.

Viz též: podobná jména autorů
2 Petránová, Erika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.