Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Význam volného času pro příslušníka AČR na základně HKIA v Kábulu
PERNÁ, Tereza
Diplomová práce s názvem Význam volného času pro příslušníka AČR na základně HKIA v Kábulu je zaměřena na specifika volného času v rámci 20. úkolového uskupení zahraniční operace Resolute Support z pohledu vojáka AČR a jeho subjektivní sedimentovanou zkušenost s volným časem v rámci výkonu této operace. Cílem diplomové práce je hlubší porozumění významu volného času a jeho působení v rámci základny, funkcím, proměnám a vývoji pod tíhou výrazných omezení a nově nabytých intenzivních zkušeností. V přehledové části se věnuje volnému času, popisuje prostředí a specifika obtíží se kterými je nutné se v průběhu mise vyrovnávat. Dále věnuje pozornost oblasti adaptace v návaznosti na fáze zahraniční operace a v závěru předkládá historické souvislosti a základní informace o misi Resolute Support, které jsou významné pro komplexní pochopení pozice příslušníka AČR na této zahraniční operaci. Výzkumná část analyzuje kvalitativním způsobem polostrukturované hloubkové rozhovory, které byly zvoleny jako nejvhodnější metoda vzhledem k cílům výzkumu, bezpečnostním i místním omezením. Výsledky výzkumu byly shrnuty do hlavních oblastí. Základní oblast se týká subjektivního významu volného času na základně a jeho vývoji i proměnám pod vlivem traumatických událostí. Zároveň uceluje specifika a omezení ve volném čase. Dále popisuje funkce, které volný čas na základně naplňuje a uceluje obraz vztahů volného času a stresu i každodenních drobných těžkostí, ale také líčí působení volného času na práci a celkový život na základně včetně vztahů.
Školní úspěšnost dětí s ADHD z pohledu učitelů
PERNÁ, Tereza
Bakalářská práce se zaměřuje na školní úspěšnost dětí s ADHD, zejména na názory učitelů ze základních škol praktických a běžných základních škol. Teoretická část pojednává o základní terminologii, jejím historickém vývoji a objasnění její nejednotnosti, která se objevuje v literatuře i praxi. V první polovině teoretické práce můžeme narazit na etiologii ADHD, včetně diagnostických kritérií. Práce se snaží popsat jednoduchým a přehledným způsobem pozici dítěte s ADHD ve škole a vzdělávacím procesu jako celku, pojmenovat a jasně definovat nejvýraznější překážky jeho školní úspěšnosti a hrozby jeho rozvoje na poli vzdělání i celkového rozvoje. Práce například poukazuje na nutnost vhodného výběru školy či na vliv nevhodného hodnocení dětí s ADHD, dále na poruchy chování, kam lze zařadit například nadměrné upoutávání pozornosti, negativismus či záškoláctví. V druhé části teoretické práce je pozornost věnována definování školní úspěšnosti a neúspěšnosti, popsání neprospívajícího žáka. Zmiňuje taktéž jednotlivé typy ovlivňujících faktorů ve vztahu k ADHD jako příčině školní neúspěšnosti, které vyžadují speciální přístup a zohlednění popsaných specifik na poli vzdělávání i domácí přípravy, prostředí, potřeby relaxace nebo třeba vnímání specifických projevů chování. Pomocí dotazníků vlastní konstrukce, jsou porovnány názory učitelek ze základních škol praktických a běžných základních škol, podle kterých si lze utvořit přehled o tom, jaké faktory dle jejich názoru ovlivňují školní úspěšnost dětí s ADHD, ale i do jaké míry mají tyto faktory vliv. Výzkum probíhal v Jihočeském kraji. Dotazníky byly distribuovány do škol ve Strakonicích, Českých Budějovicích, Českém Krumlově a Kamenném Újezdu. Výsledky tohoto výzkumu, mohou složit jako studijní materiál pro studenty, kteří mají zájem získat komplexní souhrn informací o školní úspěšnosti dětí s ADHD. Po dohodě při distribuci dotazníků do škol, budou výsledky této práce prezentovány ředitelům škol, jako inspirativní materiál v oblasti odstraňování překážek školní úspěšnosti dětí s ADHD.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.