Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti zvyšování spotřeby ovoce, zeleniny a luštěnin u dětí ve školních jídelnách
PAVCOVÁ, Lucie
Cílem diplomové práce bylo zpracování a praktické ověření nutričního programu zaměřeného na zvýšení spotřeby zeleniny, ovoce a luštěnin (dále jen ?ZOL?), ve školní jídelně Mateřské školy T. G. Masaryka v Českém Krumlově. V teoretické části, kromě informací o nutričních požadavcích na výživu školních dětí, je popsán současný oficiální systém kontroly stravování, založený na tzv. spotřebním koši, který vychází ze stanovených hmotnostních norem jednotlivých potravin pro příslušné věkové kategorie dětí. Metodicky bylo postupováno tak, že data získaná z programu spotřebního koše za období leden až duben 2015 byla porovnána s daty ze stejného období roku 2016, kdy byl aplikován nutriční program ZOL. Výzkumný soubor byl tvořen dětmi z Mateřské školy Český Krumlov, T. G. Masaryka. Celkem 43 dětí, 21 dívek a 22 chlapců předškolního věku ve věkovém rozpětí 4-7 let. Získaná data byla zpracována graficky a pomocí základních statistických veličin. Srovnáním dat ze spotřebního koše před nutričním programem bylo zjištěno, že spotřeba sledovaných tří komodit, se v průběhu konání nutričního programu zvýšila u zeleniny o 10%, u ovoce o 10% a u luštěnin o 5%. Získané výsledky poukazují na vhodně zvolený nutriční program a jeho přínos pro praxi ve školních jídelnách.
Educational program aimed at the prevention of dental decay for preschool children.
PAVCOVÁ, Lucie
Cílem předkládané bakalářské práce je návrh, aplikace a ověření dentálního edukačního programu jako prevenci výskytu zubního kazu u dětí předškolního věku. Teoretická část práce se zabývá ontogenezí dětského věku ve spojitosti s dočasnou a stálou denticí. V dalších kapitolách je popisována problematika vzniku zubního kazu a jeho vývoj, který je přímo ovlivněn výživou a především správnou dentální hygienou. Součástí teoretické části je též charakteristika dentálního vyšetření, včetně specifikace indexů, které se využívají v kariologii. V závěrečných kapitolách je popsána problematika tvorby edukačního programu, která respektuje didaktické zásady a formy edukace včetně použití vhodných didaktických technik a pomůcek. V metodologii jsou definovány cíle a úkoly práce a výzkumné předpoklady. Vlastní metodika práce charakterizuje výzkumný soubor včetně organizace výzkumného šetření. Výzkumného šetření se zúčastnilo celkem 22 dětí předškolního věku ve věkovém rozpětí 4-6 let. Na základě aplikace dentálního edukačního programu a analýzy zjištěných výsledků byl prokázán pozitivní vliv na snížení hodnoty kpe indexu. Získané výsledky poukazují na vhodně zvolený dentální edukační program, který ukazuje na potřebu systémové koncepce intenzivních programů podpory orálního zdraví v mateřských školách.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.