Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozvoj čtenářských dovedností v anglickém jazyce na 2. stupni základních škol (ve vztahu k rozvoji čtenářských dovedností v mateřském jazyce)
PARÝZKOVÁ, Michaela
Tato diplomová práce s názvem Rozvoj čtenářských dovedností v anglickém jazyce na 2. stupni základních škol (ve vztahu k rozvoji čtenářských dovedností v mateřském jazyce) se zaměřuje na možné způsoby rozvoje čtenářských dovedností v hodinách anglického a českého jazyka prostřednictvím učebnic na druhém stupni základních škol. Teoretická část se zabývá teorií čtenářských dovedností v rámci čtenářské gramotnosti, vymezením pojmů čtení s porozuměním, čtenářský záměr či čtenářská strategie. Dále se tato část věnuje rozvoji čtenářských dovedností na základě typologie metod a předkládá typy úloh, které jejich rozvoj usnadňují. V závěru teoretické části jsou uvedeny dva mezinárodní výzkumy, výzkum PISA a PIRLS, které testují úroveň čtenářských dovedností patnáctiletých žáků. Součástí praktické části je popis typů textů, otázek a dovedností vyskytujících se v testech PISA, z nichž jsem vycházela během analýzy jednotlivých textů, úloh a jimi rozvíjených dovedností v učebnicích českého a anglického jazyka pro 8. ročník základní školy. Cílem práce je prostřednictvím analýzy textů a úloh ve zvolených učebnicích anglického a českého jazyka pro 8. ročník ZŠ zjistit, zda dochází k rozvoji čtenářských dovedností testovaných výzkumem PISA a zda dochází k cílenému propojování čtenářských dovedností v českém a v anglickém jazyce, za předpokladu, že víme, že čtenářské dovednosti v mateřském jazyce a v cizím jazyce jsou spolu úzce spjaty, že žák, který je dobrým čtenářem v mateřském jazyce, si přenáší své čtenářské dovednosti i do jazyka cílového.

Viz též: podobná jména autorů
1 PARÝZKOVÁ, Markéta
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.