Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Řízení lidských zdrojů v organizacích poskytujících sociální služby
PACÁKOVÁ, Tereza
Tato diplomová práce je věnována tématu řízení lidských zdrojů se zaměřením na organizace poskytující sociální služby. Cílem práce bylo zjistit, jak je realizováno řízení lidských zdrojů v organizacích v sociální sféře z hlediska ředitelů těchto organizací. Dalším cílem bylo zjistit, jak je v organizacích v sociální sféře realizovaná personální práce a personální politika. Posledním cílem bylo zjistit, jak je v organizacích v sociální sféře realizováno výběrové řízení. Přestože je řízení lidských zdrojů v organizacích poskytujících sociální služby velice důležitou součástí práce jejich vedoucích pracovníků, literární zdroje často nenabízejí propojení tohoto tématu s oblastí poskytování sociálních služeb. K dosažení cílů práce byla využita smíšená strategie výzkumu ("mixed strategy"). Pro připravený kvantitativní výzkum byl tedy využit i kvalitativní výzkum pro doplnění informací. Kvantitativní výzkum byl realizován pomocí dotazníku vlastní konstrukce a kvalitativní výzkum pomocí rozhovoru dle návodu. V rámci kvantitativního zpracování proběhl náhodný výběr šesti krajů v České republice. Ke dni 5. října 2019 bylo v Registru poskytovatelů sociálních služeb ve vybraných krajích 1245 organizací (sběr dat byl zahájen ke dni 6. ledna 2020). Na dotazník odpovědělo celkem 396 organizací. V rámci kvalitativní části výzkumu bylo realizováno celkem 24 rozhovorů s řediteli organizací poskytujících sociální služby v Jihočeském kraji. Data z kvantitativní části byla zpracována v programu SASD, dále pomocí Microsoft Excel (s využitím Pearson Chí-kvadrát testu, Analýzy adjustovaných reziduí, a deskriptivní statistika byla využita pro identifikaci základních charakteristik ve výzkumných souborech, minimální zvolenou hladinou významnosti pro jednotlivé testy byla 0,05,). Data z kvalitativní výzkumné části byla zpracována v programu ATLAS.ti pomocí otevřeného selektivního a axiálního kódování. Mezi stěžejní výsledky práce patří zjištění, jak organizace poskytující sociální služby pracují s hodnocením pracovníků, dále jakým způsobem přijímají nové zaměstnance a jak mají zpracovány postupy pro další vzdělávání a rozvoj stávajících pracovníků. Výsledky výzkumu ukázaly, že organizace poskytující sociální služby se orientují v oblastech řízení lidských zdrojů, jako je nábor nových pracovníků, hodnocení zaměstnanců a jejich rozvoj a vzdělávání. V rámci náboru nových zaměstnanců tyto organizace využívají různorodé zdroje. Hodnocení zaměstnanců je v těchto organizacích prováděno pravidelně a pro rozvoj a vzdělávání pracovníků mají tyto organizace zpracovány vzdělávací plány. Přestože se některé vybrané nástroje řízení lidských zdrojů ukázaly jako nevyužívané v této oblasti, organizace poskytující sociální služby s řízením lidských zdrojů pracují a snaží se tuto oblast neustále zdokonalovat.
Školní sociální práce postoje rodičů žáků základních škol
PACÁKOVÁ, Tereza
Tato bakalářská práce je věnována tématu školní sociální práce. Cílem práce bylo zjistit, jaké mají rodiče žáků základních škol názory na možné působení sociálního pracovníka na základních školách. Pojmy školní sociální práce a školní sociální pracovník jsou v České republice prozatím téměř neznámé. Chybí zde legislativní ukotvení školní sociální práce a také odborníci, kteří by se tímto tématem zabývali. Spolupráce s rodinou žáka je velice důležitou součástí školní sociální práce a proto je nezbytné dozvědět se více o názorech rodičů na tuto problematiku. K dosažení cíle práce byla použita kvalitativní strategie výzkumu a metoda polořízeného rozhovoru. Výzkumný vzorek tvořili rodiče žáků základních škol v Českých Budějovicích. Rozhovor byl uskutečněn s celkem 8 informanty. Získaná data byla vyhodnocována pomocí otevřeného kódování a jsou prezentována formou kategorizace dat. Výsledky výzkumu ukázaly, že většina rodičů žáků základních škol by ocenili pozici školního sociálního pracovníka fungujícího na škole. Nejčastěji by školního sociálního pracovníka využili při řešení problémových situací spojených s rizikovým chováním žáků a také při snaze získat informace o fungování školy. Rodiče se shodli na tom, že školní sociální pracovník působící na základní škole by byl užitečným přínosem do prostředí školy. Někteří rodiče ale uvedli, že si nejsou jisti, zda by byl potřebný, neboť na základních školách v České republice fungují pedagogičtí pracovníci, kteří dle názorů některých rodičů zastanou práci, kterou by mohl vykonávat školní sociální pracovník. Mohu ovšem s jistotou říci, že zavedení pozice školního sociálního pracovníka na základních školách by mělo pozitivní dopad do prostředí školy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.