Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Paní Moudrost ve Starém zákoně
PŮLPÁNOVÁ, Daniela
Práce se zabývá postavou paní Moudrosti ve Starém zákoně v mudroslovných knihách Job, Přísloví, Moudrosti a Sirachovec. Na začátku je vymezen okruh výběru biblických starozákonních textů, pojetí moudrosti ve starověku z egyptských a mezopotamských pramenů a podíl jejich inspirace pro autory mudroslovných spisů. Dále jsou uvedeny jednotlivé biblické texty s krátkým úvodem, po něm následuje rozbor a pojetí moudrosti v daném textu. Pro doplnění povahy a jednání Moudrosti je popsán význam stavby domu pro starověké obyvatele. Jako protiklad k paní Moudrosti je uvedena paní Pošetilost. Závěrem je popis různých podob personifikované Moudrosti v jednotlivých biblických knihách s vysvětlením jejích proměn v průběhu starozákonních dějin.
Mateřské centrum jako podpora rodičovství
PŮLPÁNOVÁ, Daniela
Abstrakt Obsahem této práce je seznámení s rolí mateřských center v dnešní společnosti, v teoretické části je popsána situace současné rodiny a její změny, ze kterých vyplývá potřeba setkávání v neformálních skupinách. U dětí jsem se zaměřila na jejich osamostatňování a schopnost navazovat vztahy s vrstevníky. Pro maminky jsem si stanovila jako prioritu navazování vztahů s ostatními maminkami, vzájemné sdílení a sebevzdělávání v kurzech a výtvarných dílnách. Cílem této práce je zjistit, v čem především pomohlo maminkám mateřské centrum Zvoneček a dále zmapování zkušenosti návštěvnic mateřského centra se zvládnutím nástupu jejich dítěte do mateřské školy. Tématem výzkumu je popis situace v mateřském centru Zvoneček, zjištění spokojenosti maminek a užitečnosti pobytu pro jejich děti. Použitou metodou bylo dotazování, technika polořízeného rozhovoru, jednalo se o kvalitativní výzkum. Touto technikou bylo osloveno 37 maminek navštěvujících mateřské centrum Zvoneček, šlo o náhodný výběr. Byl použit záznamový arch, který obsahoval celkem 15 otevřených i polozavřených otázek. Při vyhodnocování otevřených otázek jsem odpovědi respondentek kategorizovala, shodné odpovědi sloučila, a dále prezentovala prostřednictvím grafů nebo tabulek. Další technikou byl kvalitativní hloubkový rozhovor s vedoucí koordinátorkou mateřského centra, který jsem zaznamenávala na diktafon a následně přepsala. Vzhledem k použitému výzkumu byly hypotézy stanoveny až na konci výzkumného šetření: H1: Mateřské centrum plní podpůrnou funkci pro maminky a jejich děti. H2: Děti, které s maminkami navštěvovaly MC, se snáze zapojily mezi vrstevníky. Některé otázky z dotazníku jsem položila i vedoucí koordinátorce při rozhovoru. Při srovnání odpovědí koordinátorky a maminek jsem zjistila téměř shodné výsledky, což je důkazem profesionality a správného vedení mateřského centra.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.