Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Domácí násilí a jeho prevence
Přikrylová, Kristýna ; Hořák, Jaromír (vedoucí práce) ; Vanduchová, Marie (oponent)
Resumé Tématem předkládané diplomové práce je "Domácí násilí a jeho prevence". Domácím násilím se rozumí násilné jednání, které, ačkoliv se v jednotlivých případech může projevovat různými způsoby, vykazuje určité společné znaky, a sice skutečnost, že se jedná o násilné jednání trvající delší dobu, jehož jednotlivé útoky se opakují a s postupem doby nabývají na intenzitě, jednání, pro které je charakteristické, že jeho účastníky pojí úzký, zpravidla partnerský či rodinný vztah, přičemž toto jednání je jednostranné, tedy postavení osoby násilné a osoby ohrožené je trvalé a neměnné, a tohoto jednání se násilná osoba dopouští s úmyslem si ohroženou osobu podmanit a ovládnout ji. Text diplomové práce je strukturován do jedenácti kapitol, které se dále člení na jednotlivé podkapitoly a případně další oddíly. Úvod práce je věnován především terminologickému vymezení domácího násilí a jeho popisu jakožto dynamického, vyvíjejícího se děje. Následující pasáž nahlíží na domácí násilí z pohledu jeho účastníků, hledá příčiny domácího násilí na straně násilné osoby a zkoumá, jaké následky působí na osobnost ohrožené osoby. V dalších částech se pak diplomová práce zaměřuje na právní aspekty domácího násilí. Pojednává o legislativním zakotvení domácího násilí v právním řádu České republiky a řadí domácí násilí do kontextu...
Grafomotorika dítěte předškolního věku
PŘIKRYLOVÁ, Kristýna
Bakalářská práce analyzuje problematiku rozvoje grafomotorických dovedností dětí předškolního věku, prevenci vzniku poruch v oblasti psaní a možnosti pomoci dětem s grafomotorickými obtížemi. Cílem práce je zachycení a rozvoj úrovně grafomotorických dovedností předškolních dětí a prokázání pozitivního dopadu stimulačního programu na úroveň grafomotorických dovedností dětí. Ze zjištěných poznatků jsou pak vytvořeny návrhy pro praxi. Teoretická část se zabývá otázkami vývoje předškolního dítěte se zaměřením na oblast vývoje grafomotoriky, počátky psaní a správné pracovní návyky při kreslení a psaní. Rozebírá také problematiku školní zralosti a připravenosti dítěte a s tím související Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání, podle kterého jsou děti v mateřských školách vzdělávány. Praktická část je složena ze dvou částí. První část je vypracování metodického materiálu preventivně stimulačního programu rozvoje grafomotoriky předškolních dětí. Druhou částí je výzkumný projekt zaměřený na zjištění úrovně grafomotorických dovedností předškolních dětí v konkrétní třídě MŠ před zahájením práce s dětmi a po jejím ukončení a realizace preventivně stimulačního programu se vzorkem čtyř dětí.

Viz též: podobná jména autorů
5 Prikrylová, Katarína
3 Prikrylová, Kateřina
2 PŘIKRYLOVÁ, Kristýna
1 Přikrylová, K.
5 Přikrylová, Katarína
3 Přikrylová, Kateřina
2 Přikrylová, Katrin
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.