Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Tvorba produktu v cestovním ruchu
OPAVOVÁ, Karolína
Cílem diplomové práce bylo na základě dostupných údajů připravit produkt cestovního ruchu pro českou klientelu ve Finsku. Návrhy byly zpracovány na základě analýzy současné nabídky cestovních kanceláří a dle zjištění zájmu české klientely o Finsko prostřednictvím dotazníkového šetření. Teoretická část byla zaměřena na studium teoretických východisek. V této fázi proběhlo uvedení do problematiky daného tématu a objasnění základních pojmů, přičemž popisné kapitoly této práce vznikaly na základě odborné literatury, informací z internetových zdrojů a v neposlední řadě i na základě konzultací s akademickými pracovníky finské univerzity Lapland University of Applied Sciences. V aplikační části práce jsme se zabývali analýzou nabídky cestovních kanceláří na našem trhu. Následné dotazníkové šetření bylo zaměřeno na vnímání Finska jakožto turistické destinace a na určení kritérií, dle kterých jsou vybírány služby cestovního ruchu. Ukázalo se, že podíl zájezdů do Finska je na celkovém trhu všech českých cestovních kanceláří poměrně malý a jedná se o velmi atypickou volbu dovolené. Důvodem nižšího počtu zájezdů do této severské destinace je vzdálenost, poměrně drsné podnebí, a v neposlední řadě také vyšší cenová úroveň. Finsko jako země ovšem nabízí spousta atributů, které umožňují vytvoření specifických balíčků klientovi přímo na míru, a tak velká část cestovních kanceláří, které nabízejí Finsko ve své nabídce zájezdů, poukazuje na zvyšující se zájem české klientely o tuto destinaci. Významnou roli hraje i fakt, že zájezdy jsou obsahově i cenově uzpůsobeny všem věkovým kategoriím. Navrhovaný zájezd byl vytvořen ve spolupráci s finskou cestovní kanceláři Nordic Unique Travels. Program, délka, náročnost, typ dopravy a ubytování byly přizpůsobeny požadavkům a potřebám potencionálních zákazníků na základě výsledků z dotazníkového šetření. Hlavní myšlenkou tohoto zájezdu je alespoň trochu přiblížit finskou kulturu, zvyky a důkladně poznat oblast Laponska a jeho přírodní krásy.
Nákupní chování s ohledem na lokální produkci
OPAVOVÁ, Karolína
Cílem bakalářské práce je na základě výzkumu spotřebního a nákupního chování navrhnout možné postupy pro výrobce nebo obchodníky v oblasti lokální produkce. K tomu sloužily výsledky z dotazníkového šetření a řízeného rozhovoru s Mgr. Kateřinou Ratajovou pracující ve Státním zemědělském intervenčním fondu. Teoretická část práce byla zaměřena na studium teoretických východisek. V této fázi proběhlo uvedení do problematiky daného tématu a objasnění základních pojmů. Aplikační část, provedena formou řízeného rozhovoru a dotazníkového šetření, byla zaměřena především na hodnocení vnímání lokálních produktů a určení kritérií, dle kterých jsou potraviny vybírány. Výsledky výzkumu byly podkladem pro formulování návrhů a doporučení. Ukázalo se, že informovanost spotřebitelů o lokálních produktech je relativně nízká. Výrobci i obchodníci by se měli především zaměřit na zvýšení povědomí o těchto produktech u potenciálních zákazníků a upozornit je na výhody, které jsou s tímto nákupem spojeny. Z důvodu pronikání zahraničních potravin na náš trh se čeští výrobci musejí také daleko více zaměřit na to, jak udržet konkurenceschopnost svých potravin. Trh s potravinami je značně diskutované téma a české potravinářství je podstatnou složkou tuzemského průmyslu. Lze předpokládat, že zájem spotřebitelů o zdravý životní styl se odrazí v nákupu lokálních potravin, které jsou zdravé, chutné, výživově bohaté a především kvalitní. S určitostí lze říci, že se jedná o trh s obrovským potenciálem.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.