Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Literature from an intermedial perspective. Text analysis of Heinrich Böll's and Thomas Glavinic's works
Nišponská, Ulrika ; Stromšík, Jiří (vedoucí práce) ; Todorow, Almut (oponent)
Problematika vztahů mezi médii otevírá novou perspektivu interdisciplinárního pole, na kterém má právě literární věda velkou zásluhu. V dnešní době musí literatura čelit konkurenci technických médií, především filmu. Aby v této konkurenci obstála, snaží se literatura nová média napodobit, což se nejvíce projevuje ve stylu vyprávění. Předložená diplomová práce proto zpracovává problematiku tématizace médií v literatuře na základě kriminálních románů Der Kameramörder (2001) od Thomase Glavinice a Die verlorene Ehre der Katharina Blum (1974) (Ztracená čest Kateřiny Blumové) od Heinrich Bölla. Pro analýzu intermediálních vztahů a tématizaci médií v literárních textech byla nezbytná diskuze pojmu intermediality a s ní souvisejícího pojmu intertextuality (odstavec 3.1. a 3.2.). Vzhledem k tomu, že v současnosti představuje koncept intermediality v české germanistice málo prozkoumanou oblast, věnuje se druhá kapitola podrobněji vybraným aktuálním výzkumům k tématu intermediality, a to především z německé oblasti. Protože pojem "médium" představuje relativní, nikoli ontologický pojem, ponechává tato diplomová práce otázku "Co je médium?" úmyslně stranou. Na příkladě avantgardy (odstavec 1.2.) se ukazuje, že vývoj fotografie a filmu změnil zásadně dosavadní vidění, vnímání, a tím také vyprávění. Literatura na tyto...
Literature from an intermedial perspective. Text analysis of Heinrich Böll's and Thomas Glavinic's works
Nišponská, Ulrika ; Todorow, Almut (oponent) ; Stromšík, Jiří (vedoucí práce)
Problematika vztahů mezi médii otevírá novou perspektivu interdisciplinárního pole, na kterém má právě literární věda velkou zásluhu. V dnešní době musí literatura čelit konkurenci technických médií, především filmu. Aby v této konkurenci obstála, snaží se literatura nová média napodobit, což se nejvíce projevuje ve stylu vyprávění. Předložená diplomová práce proto zpracovává problematiku tématizace médií v literatuře na základě kriminálních románů Der Kameramörder (2001) od Thomase Glavinice a Die verlorene Ehre der Katharina Blum (1974) (Ztracená čest Kateřiny Blumové) od Heinrich Bölla. Pro analýzu intermediálních vztahů a tématizaci médií v literárních textech byla nezbytná diskuze pojmu intermediality a s ní souvisejícího pojmu intertextuality (odstavec 3.1. a 3.2.). Vzhledem k tomu, že v současnosti představuje koncept intermediality v české germanistice málo prozkoumanou oblast, věnuje se druhá kapitola podrobněji vybraným aktuálním výzkumům k tématu intermediality, a to především z německé oblasti. Protože pojem "médium" představuje relativní, nikoli ontologický pojem, ponechává tato diplomová práce otázku "Co je médium?" úmyslně stranou. Na příkladě avantgardy (odstavec 1.2.) se ukazuje, že vývoj fotografie a filmu změnil zásadně dosavadní vidění, vnímání, a tím také vyprávění. Literatura na tyto...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.