Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Duchovní krize Evropy v české myšlenkové tradici u T. G. Masaryka, E. Rádla a J. Patočky
Neumann, Tomáš ; Havlíček, Aleš (vedoucí práce) ; Kučera, Jan (oponent)
Diplomová práce "Duchovní krize Evropy v české myšlenkové tradici u T. G. Masaryka, E. Rádla a J. Patočky" zpracovává téma krize v dí le těchto filosofů a pokouší se o srovnání jejich přístupu. Zmínění mysl itelé se ke krizi staví různým způsobem, buď ji chápou jako jev přechodný, nebo trvalý, mající zvláštní význam. Analýza jejich pojetí má za cíl objasnit téma duchovní krize Evropy v české myšlenkové t radici . U T. G. Masaryka a E. Rádla se jedná o jev negativní , naproti tomu podle J. Patočky sehrává pozitivní úlohu. T. G. Masaryk nalézá příznaky duchovní krize Evropy zejména v nárůstu sebevražednosti . Tato sebevražednost byla důsledkem duchovního rozvratu Evropy posíleného ztrátou náboženské ví ry. E. Rádl příčiny duchovní krize spat řuje v přet ržení morální souvislosti s minulostí vl ivem působení galileovského pojetí vědy. J. Patočka chápe 20. století jako vrchol v ničení a zkáze, zároveň doufá, že tak nejlépe odhalí podstatu evropské krize. Odpověď nalézá v samé podstatě dějinného života. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Duchovní krize Evropy v české myšlenkové tradici u T. G. Masaryka, E. Rádla a J. Patočky
Neumann, Tomáš ; Havlíček, Aleš (vedoucí práce) ; Kučera, Jan (oponent)
Diplomová práce "Duchovní krize Evropy v české myšlenkové tradici u T. G. Masaryka, E. Rádla a J. Patočky" zpracovává téma krize v dí le těchto filosofů a pokouší se o srovnání jejich přístupu. Zmínění mysl itelé se ke krizi staví různým způsobem, buď ji chápou jako jev přechodný, nebo trvalý, mající zvláštní význam. Analýza jejich pojetí má za cíl objasnit téma duchovní krize Evropy v české myšlenkové t radici . U T. G. Masaryka a E. Rádla se jedná o jev negativní , naproti tomu podle J. Patočky sehrává pozitivní úlohu. T. G. Masaryk nalézá příznaky duchovní krize Evropy zejména v nárůstu sebevražednosti . Tato sebevražednost byla důsledkem duchovního rozvratu Evropy posíleného ztrátou náboženské ví ry. E. Rádl příčiny duchovní krize spat řuje v přet ržení morální souvislosti s minulostí vl ivem působení galileovského pojetí vědy. J. Patočka chápe 20. století jako vrchol v ničení a zkáze, zároveň doufá, že tak nejlépe odhalí podstatu evropské krize. Odpověď nalézá v samé podstatě dějinného života. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.