Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
The economic and cultural strategies behind futuristic literary, theatrical and cinematographic production
Molinaro, Davide ; Flemrová, Alice (vedoucí práce) ; Sieglová, Tereza (oponent)
Primárním cílem následující diplomové práce je analýza vztahu mezi italským kulturně- ekonomickým kontextem počátku dvacátého století a futuristickým hnutím. V počátečních pasážích textu jsme se zaměřili na vytvoření kontextuálního základu, nejprve analýzou média manifestu a poté kulturním a ekonomickým kontextem doby. Následně jsme se zaměřili na samotný předmět analýzy, konkrétně vztah mezi italským kontextem 20. století a futurismem, zkoumáním jeho chování ve 3 narativních médiích (literatura, divadlo a kinematografie). Díky této analýze jsme poukázali na to, jak se italský kulturní a ekonomický kontext nepředkládal jako úrodná půda pro vznik a vzestup avantgardy. Následující krok spočívá v tom, že jsme čtenáři nabídnuli dvě měřítka srovnání, a to chování soudobé italské mainstreamové tvorby a kontext, ve kterém se francouzské avantgardy narodily o desetiletí později. Tato srovnaní poukázala na to jak, přestože avantgardy vždy byly spjaté s určitou konotací nezávislosti na soudobém kontextu, jsou ve skutečnosti na něm hluboce závislí. Závěr, ke kterému jsme se dostali je, že nedostatek určitých kontextuálních faktorů může mít značné a škodlivé účinky na vývoj avantgard, jak v případě futurismu v italském kontextu.
Thais and the avant-garde of futurism in the context of italian cinema
Molinaro, Davide ; Flemrová, Alice (vedoucí práce) ; Ruggiero, Mauro (oponent)
Hlavním cílem této bakalářské práce bylo analyzovat vztah mezi filmem Thais a futuristickou avantgardou. V první části práce jsme se věnovali analýze futuristického kontextu (i skrze analýzu dvou manifestů), následně jsme přenesli naši pozornost k filmu samotnému, který jsme analyzovali neoformalistickou metodou rozdělení do složek. Na základě této analýzy jsme zjistili, že Thais je dílo charakterizováno mainstreamovým stylistickým vyzněním. Důvod jsme následně hledali v kontextu italské kinematografie10. let. Abychom dokázali, že kontext měl hlavní roli v ovlivnění stylistické rovině některých děl, porovnali jsme italský snímek s dvěma avantgardními filmy, Entr'acte Reného Claira z roku 1924 a Muž s kinoaparátem (Человек с киноаппаратом) Dzigy Vertova z roku 1929. V konečné části práce jsme analyzovali, jaké podmínky (chybějící v italském filmovém průmyslu 10. let) umožnili francouzským a ruským filmařům točit díla charakterizované avantgardní stylistickou složkou.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.