Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Etnografie veganské restaurace
Mikovcová, Markéta ; Halbich, Marek (vedoucí práce) ; Vandrovcová, Tereza (oponent)
Hlavním cílem práce je poznání prvků a procesů, které dávají vzniknout konkrétní veganské Restauraci. Základní výzkumnou metodou je etnografie, tedy zúčastněné pozorování doplněné o rozhovory s majitelem Restaurace a zákazníky. Majitel, stejně jako Restaurace a stejně jako každý jedinec, je hybridem tvořeným biologickými, duchovními, kulturními, technickými a mnohými dalšími prvky. Na základě pozorování jsem tyto prvky rozdělila do čtyř velkých kategorií - filozofická, jídlo, materiální a lidská, které se vzájemně prolínají, vyvažují i kontrastují a společně vytváří estetiku Restaurace. V každé kapitole pak odkrývám odlišné reality a Restauraci vždy sleduji z úhlu pohledu jednotlivých aktérů - prvků. Odkrýváním jejich kontextu a jejich vysvětlováním vzniká síť vztahů, které Restauraci vytvářejí. Klíčová slova: etnografie, restaurace, vegan, vegetarián, hybrid
Fair trade v České republice
Kadová, Martina ; Brabec, Jan (vedoucí práce) ; Mikovcová, Markéta (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá představením konceptu fair trade. Je zaměřena na fair trade v České republice, a to především na kampaň "Fairtradová města". Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou nejprve definovány pojmy související s danou problematikou, je představen koncept fair trade, jeho principy, značení fairtradových produktů a následně je koncept fair trade zaměřen přímo na Českou republiku, kdy je přiblížen vývoj hnutí fair trade v České republice, představeny organizace zabývající se tímto hnutím a především představena kampaň "Fairtradová města" s podrobným rozebráním jednotlivých kritérií, které města musí plnit, aby titul "Fairtradové město" mohla získat. V praktické části je potom na městě Český Krumlov, který je držitelem titulu "Fairtradové město", ukázáno, zda a jak plní kritéria, které město musí plnit, aby mohlo nést titul "Fairtradové". Praktická část dále obsahuje zpracované dotazníkové šetření zabývající se znalostí konceptu fair trade, nákupem fairtradových produktů a znalostí kampaně Fairtradových měst mezi občany České republiky. Výsledky jsou následně interpretovány pomocí grafů a popisného textu a k hypotéze jsou využity statistické metody.
Etika a ekonomika - Fair trade jako fenomén
Silverthornová, Nikola ; Brabec, Jan (vedoucí práce) ; Mikovcová, Markéta (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá konceptem fair trade. Hlavním cílem práce je představení konceptu fair trade a dále zhodnocení etického nakupování a spravedlivého obchodu v České republice, včetně vyvrácení či potvrzení domněnky, že cena produktu s certifikací Fairtrade ovlivňuje spotřebitelovo rozhodnutí, zda daný produkt koupit či nekoupit. Samotná práce se skládá ze dvou částí. Teoretická část práce se zaměřuje na objasnění pojmů, které souvisí s danou problematikou a jsou stěžejní pro pochopení pojetí spravedlivého obchodu. Praktická část práce je zaměřena na výzkum spotřebního chování a znalost fair tradu mezi obyvateli České republiky. V závěru práce jsou pak shrnuty veškeré nabyté poznatky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.