Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Aplikace metod umělé inteligence pro zlepšení úložné strategie v multi-modelových databázových systémech: Přehled
Miháľ, Filip ; Koupil, Pavel (vedoucí práce) ; Holubová, Irena (oponent)
Multi-Modelové databázové systémy kombinujú výhody tradičných a NoSQL databá- zových systémov. Správa týchto systémov je však náročná, pretože používatelia musia sami navrhnúť vhodnú stratégiu ukladania svojich dát. Jedným z najvplyvnejších fak- torov v stratégii ukladania dát je výber indexov. Indexy môžu výrazne zlepšiť rýchlosť výkonávania dotazov, ale vyžadujú dodatočné miesto na úložisku a ďalšie náklady na údržbu. Problém výberu indexov je v akadémií aj v priemysle veľmi známy a často skúmaný problém. Väčšina výskumu sa však zameriava na databázové systémy, ktoré podporujú iba jeden model dát. Výskum v kontexte multi-modelových databázových systémov zatiaľ chýba. Náš príspevok k riešeniu tohto problému je prehľad súčasných algoritmov na výber in- dexov a ich aplikovateľnosť na rozličné databázové systémy. Naše výsledky odhaľujú silné a slabé stránky existujúcich algoritmov a poukazujú na potrebu špecializovaných algorit- mov pre multi-modelové databázové systémy. Okrem toho formulujeme otvorené otázky a navrhnujeme budúce smerovanie výskumu v tejto oblasti. Naša práca predstavuje základný kameň pre vývoj efektívnych algoritmov na výber indexov pre multi-modelové databázové systémy. 1
Application of econometric and simulation models in organizing a running race
Mihál, Filip ; Kuncová, Martina (vedoucí práce) ; Novotný, Jakub (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá využitím ekonometrických a simulačních modelů v rámci organizace štafetového běžeckého závodu od Tater k Dunaji. V teoretické části se nachází základní teorie ekonometrických a simulačních modelů. Na tuto část navazuje detailní představení závodu od Tater k Dunaji. V práci jsou použity různé druhy regresních modelů na odhad času každého běžce na svém úseku v závislosti na nahlášeném čase na vzdálenost 10 km a na profilu tratě. Finální výsledky jsou porovnané s odhadem poskytnutým organizátorem závodu a rovněž mezi sebou. Simulační modely jsou využité na analýzu dostatečné kapacity parkovacích ploch, které týmové auta využívají při přesunu mezi jednotlivými úseky. Tyto modely jsou porovnány s realitou a díky tomu následně můžeme vytvořit konečné návrhy na řešení zjištěných problémů.

Viz též: podobná jména autorů
4 Miháľ, Filip
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.