Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Spolupráce environmentálních neziskových organizací a firem: společenské předpoklady a současný stav v České republice
Mederlyová, Oľga ; Dohnalová, Marie (vedoucí práce) ; Drhová, Zuzana (oponent)
Diplomová práce pojednává o fenoménu soukromé mezisektorové spolupráce v oblasti ochrany životního prostředí z makrospolečenského hlediska. Ve své teoretické části sumarizuje faktory ovlivňující vývoj a proměnu vztahů mezi firemním sektorem a environmentálními organizacemi, identifikuje hlavní specifika českého kontextu a představuje teorii tří generací partnerství. V praktické části jsou popsané a diskutované hlavní zjištění plošného dotazníkového šetření mezi českými environmentálními organizacemi, které mapovalo současný stav mezisektorové spolupráce a její hlavní charakteristiky, přínosy, problémy a bariéry. Dále jsou zkoumány vztahy mezi charakteristikami environmentálních organizací, existencí spolupráce a vybranými atributy spolupráce. Výsledky šetření jsou v závěru diskutovány v kontextu třígenerační teorie partnerství a je předloženo základní vysvětlení současného stavu spolupráce v ČR v návaznosti na specifika české společnosti.
Kulturní a ekonomické determinanty lidského rozvoje: individualismus, národní bohatství a vzdělanostní úroveň obyvatel
Mederlyová, Oľga ; Čábelková, Inna (vedoucí práce) ; Svoboda, Miroslav (oponent)
Tématem mé bakalářské práce je vzdělání v kontextu lidského rozvoje a jeho kulturní a ekonomické determinanty. Jedná se o mezinárodní srovnání, výzkumnou strategií je kvantitativní výzkum. Práce je rozdělena na dvě části: teoretickou a praktickou. V teoretické části vymezuji pojem lidský rozvoj v kontextu kvality života, popisuji jeho tři hlavní dimenze dle Rozvojového programu OSN. Dále se zaměřuji na oblast vzdělání jako klíčovou dimenzi lidského rozvoje, zásadní význam vzdělání dokládám empirickými studiemi jiných autorů. Z oblasti kultury se zaměřuji na empirický výzkum G.Hofstedeho, konkrétně se blíže věnuji dimenzi individualismus/kolektivismus. Formuluji výzkumné otázky o přímo úměrném vztahu mezi vzdělanostní úrovní obyvatel jako klíčového aspektu lidského rozvoje coby závisle proměnné a individualismem a ekonomickou vyspělosti dané země (vyjádřeno jako HDP na osobu) coby nezávisle proměnných. Dle Inglehartovy hypotézy vzácnosti a Maslowovy hierarchie potřeb předpokládám rozdílnou roli individualismu a HDP ve vlivu na vzdělání u bohatých a u chudých zemí. V empirické části mé bakalářské práce testuji výzkumné otázky použitím regresní analýzy a vyhodnocuji výsledky výzkumu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.