Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Schopnost uživatelů češtiny reagovat na narušení koherence konverzace v komunikaci s chatbotem
Maršík, Albert ; Havlík, Martin (vedoucí práce) ; Lehečková, Eva (oponent)
Předmětem práce je vytvořit terminologické a metodologické rozhraní pro komplexní popis porozumění konverzaci. V rámci prvního úkolu se zde provádí pokus o sloučení dvou relevantních větví výzkumu - textové syntaxe a konverzační analýzy. Textová syntax se zabývá nadvětnými celky a vyplývají z ní užitečné poznatky o vztazích mezi prvky v textu a jeho tematické posloupnosti. Konkrétně interakcí v jazykové rovině se komplexně věnuje konverzační analýza, která vychází ze sociologického zkoumání a přináší proto odlišný pohled na jazykovou interakci. Pro tuto práci přináší obzvlášť užitečný pojem sekvenční struktura. Druhým úkolem je vytvořit konverzační nástroj, chatbot, nad kterým bude mít výzkumník kontrolu a který tak poskytne možnost vystavit více mluvčích stejné či podobné konverzační situaci. Psaná "tahová" komunikace s "umělou inteligencí" má mnohá specifika. Temporální aspekt je zde plně zastoupen čistou chronologií. Narušení koherence konverzace má větší potenciál být chápáno jako takové, protože uživatel připouští variantu technického problému, zatímco v mezilidské komunikaci panuje typicky vzájemná důvěra o snaze zachovat koherenci konverzace. Přesto nelze ke konverzacím mluvčích s chatbotem přistupovat stejně jako k lidským konverzacím. Smyslupně je porovnávat se lze dovolit zatím pouze mezi...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.