Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Československá produkční historie Amadea
Mandová, Petra ; Klimeš, Ivan (vedoucí práce) ; Přádná, Stanislava (oponent)
Diplomová práce přináší náhled do produkční praxe zakázkové činnosti československé kinematografie na konkrétním příkladu nejúspěšnějšího zakázkového filmu Amadeus. Produkce filmu byla specifická, jelikož do režisérského křesla se měl posadit americký režisér českého původu Miloš Forman, který se vrátil do své rodné země jako úspěšný hollywoodský režisér. Oficiální politika státu nebyla příznivá k emigrantům, režisér musel kvůli výrobě snímku vyjednávat s představiteli politické moci a přistoupil na určité podmínky. Práce se mimo jiné snaží ukázat střet dvou rozdílných světů, stylů práce, životní úrovně socialistické země a kapitalistického západního štábu. V tomto důsledku docházelo mnohokrát k nedorozumění a někdy až k absurdním situacím. Text se zaměřuje převážně na českou stopu ve filmu a sleduje všechny fáze zrodu filmu, od seznámení s námětem, přes přípravy produkce, vyjednávání filmových lokací, výběr štábu, herců, výroby kostýmů, přes natáčení, které trvalo jen v Československu přes půl roku. Důležitou součástí jsou československé lokace a Praha jako filmová kulisa, kde a za jakých podmínek se natáčelo, především se zaměřuje na komplikované vyjednávání o zapůjčení jediné autentické lokace Tylova divadla a Arcibiskupského paláce. Přítomnost Miloše Formana vyvolávala speciální pozornost...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.