Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vícesborový styl pozdní renesance a jeho dobová recepce v Čechách
Jurák, Pavel ; Baťa, Jan (vedoucí práce) ; Maýrová, Kateřina (oponent)
Předmětem diplomové práce je recepce pozdněrenesančního vícesborového stylu v Čechách. Práce zprvu termín cori spezzati definuje a ukazuje, že tato kompoziční technika má svůj původ v prvním desetiletí 16. století ve Ferraře. Dále se již zaměřuje na skladatele působící v bazilice sv. Marka v Benátkách, analyzuje jejich skladby, charakterizuje benátský vícesborový styl a naznačuje, jak se vícesborovost šířila z Apeninského poloostrova za Alpy. Druhá část práce je věnována skladatelům v Čechách a jejich vícesborovým kompozicím. Analýzy skladeb ukázaly, že řada domácích skladatelů byla benátským stylem ovlivněna, někteří dokonce vícesborovostí gabrieliovského typu. Klíčová slova: Andrea Gabrieli, Giovanni Gabrieli, Adam Michna z Otradovic, cori spezzati, dvojsborový, renesance, duchovní hudba, basilika sv. Marka, Benátky, Ferrara, Praha

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.