Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dítě s ADHD očima rodičů
MUNDUCHOVÁ, Pavla
Cílem mé diplomové práce je zmapovat život rodičů dítěte se syndromem ADHD (porucha pozornosti s hyperaktivitou). Předkládaná práce je složena z teoretické a praktické části. Teoretická část se zabývá syndromem ADHD, jeho definicí, charakteristikou, příčinami vzniku, diagnostikou, dále jsou zmiňovány související potíže, které se k syndromu ADHD přidružují a jeho výskyt v populaci. Dále se v kapitole Dítě s ADHD zaměřuji na specifika jeho vývoje, je popsán význam a funkce rodiny pro dítě. Důležitou podkapitolou je výchova dítěte s ADHD a vhodné přístupy rodičů. Zabývám se i rodiči dítěte s ADHD a možnými problémy, se kterými se mohou potýkat. Poslední kapitolou je Dítě s ADHD ve škole, kde je popsán význam učitele pro dítě s ADHD, jaké má vztahy rodina a škola a možnosti pomoci a podpory pro rodiče a děti se syndromem ADHD. Pro výzkum byla zvolena kvalitativní metoda výzkumu, tedy rozhovor. Obsahem praktické části je analyzovat a zpracovat rozhovory s rodiči dětí s ADHD. Rozhovory byly uskutečněny se 4 respondentkami, u jednoho byl přítomen i manžel respondentky. Věk dětí respondentek se pohyboval od 6 do 12 let, 3 chlapci a 1 dívka. Přímou transkripcí byly rozhovory doslovně přepsány do písemné formy a následně byly rozhovory v písemné podobě zpracovány technikou otevřeného kódování s následným vyložením karet. Respondentky popsaly podobné charakteristické znaky svých dětí s ADHD jako je hyperaktivita, nepozornost, impulzivnost a vzteklost. Také se shodly na tom, že ADHD jejich dítěte negativně ovlivnilo jejich vztah s partnerem.
Připravenost předškolních pedagogů na inkluzivní vzdělávání
MUNDUCHOVÁ, Pavla
Cílem mé bakalářské práce je zjistit názory předškolních pedagogů na jejich připravenost na inkluzivní vzdělávání. Má práce se skládá z teoretické a praktické části. V teoretické části se zabývám problematikou, kdo je předškolní pedagog, jeho osobností, jaké by měl splňovat profesní kompetence, kvalifikační předpoklady a přípravou předškolních pedagogů k edukaci dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Zpracovávám pojmy integrace a inkluze, porovnávám je a zjišťuji podmínky k úspěšné integraci a inkluzi. Dále definuji dítě se speciálními vzdělávacími potřebami, zmiňuji se o individuálním vzdělávacím plánu, o službách poradenských zařízení a o náplni činnost školního speciálními pedagoga. Obsahem praktické části je zpracování názorů předškolních pedagogů o inkluzi a jejich připravenosti na inkluzivní vzdělávání.
Kvalita života u studentů prezenční formy oboru Výchova ke zdraví, PF JU.
MUNDUCHOVÁ, Pavla
Bakalářská práce Kvalita života u studentů prezenční formy oboru Výchova ke zdraví, PF JU v Českých Budějovicích se v teoretické části zabývá především definováním pojmů zdraví, kvalita života a životní styl současného člověka. Zabývá se hodnocením kvality života a přístupy ke zkoumání kvality života. V dalších kapitolách se věnuje charakteristice dospělosti a především období mladé dospělosti. Soustředí se na rozvoj poznávacích procesů, vztahu k normám a socializaci v tomto období. Ve výzkumné části jsem si kladla za cíl zhodnotit kvalitu života studentů oboru Výchova ke zdraví. Výzkum práce byl realizován dotazníkovým šetřením pomocí dotazníku WHOQOL ? BREF a několika vlastními otázkami. Z výsledků dotazníků jsem vyhodnotila, že většina studentů má zdravotní stav dobrý a 93,2% z nich je spokojena se svým zdravím a prostředím, ve kterém žijí. 97,2% respondentů považuje svou kvalitu života za dobrou nebo dokonce velmi dobrou. Z odpovědí z poslední části dotazníku vyplynulo, že více než polovina respondentů žije zdravým způsobem života, nebo se o to alespoň snaží. Závěrečná část mé práce obsahuje odpovědi na cíle a výzkumné otázky. Po srovnání výsledků všech tří ročníků, jsem došla k závěru, že obor Výchova ke zdraví nejvíce ovlivnil studenty 2. ročníku a to v pozitivním slova smyslu. Výsledky jsou zajímavou sondou do života studentů poměrně mladého oboru Výchova ke zdraví

Viz též: podobná jména autorů
2 Munduchová, Petra
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.