Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Simulační výuka katetrizace močového měchýře žen
MAIEROVÁ, Pavla
Bakalářská práce je zaměřena na simulační výuku katetrizace močového měchýře žen. Simulační výuka je inovativní vzdělávací metoda, při níž si studenti osvojují vědomosti, dovednosti a postoje ošetřovatelských postupů v kontrolovaném prostředí. Tato metoda vede ke zvýšení kvality péče v klinické praxi a zajištění bezpečnosti pacienta. Teoretická část se zabývá simulační výukou, jednotlivými fázemi simulační výuky a postupem zavedení močového katétru. Dále se zabývá fází plánování, implementace a evaluace. Jednotlivé fáze jsou nezbytnou součástí kvalitního simulačního procesu. Samotný postup permanentní močové katetrizace je zakomponován do scénáře simulační výuky. Scénář je rozdělen do tří částí, které se zabývají ošetřovatelským postupem před, během a po výkonu. V teoretické části bakalářské práce nejsou opomenuty nezbytné informace, jenž souvisí s permanentní močovou katetrizací, včetně indikace a kontraindikace permanentní močové katetrizace, rizika vzniku komplikací apod. Cílem práce je zjistit kritické body zavedení permanentního močového katétru bez asistence další osoby. Pro studenty je tedy důležité si celý proces postupu vhodně zkoordinovat, zachovat asepsi a neopomenout komunikaci s pacientem. Výzkumná část je realizována pomocí kvalitativní metody výzkumného šetření, kdy výzkumný soubor tvoří studenti 3. ročníků z vybrané fakulty studijního programu Všeobecné sestra. Prostřednictvím polostrukturovaného pozorování jsou zjišťovány kritické body v procesu katetrizace močového měchýře žen. Kritické body jsou zaměřeny na postup před, během a po provedení močové katetrizace. Pomocí polostrukturovaného rozhovoru jsou dále zjišťovány doporučení studentů týkající se simulační výuky permanentní močové katetrizace žen.

Viz též: podobná jména autorů
5 Maierová, Petra
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.