Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozvoj výtvarné tvořivosti prostřednictvím projektové metody
MACHÝČKOVÁ, Veronika
Práce se zabývá tvořivostí obecně a rozvojem tvořivosti dětí v období dospívání prostřednictvím projektové metody. Teoretická část popisuje pojem tvořivost, její faktory a úrovně. Dále charakterizuje pojmy: tvůrčí činnost, tvorba, tvůrčí myšlení, tvůrčí potenciál a tvůrčí zkušenost. Poté rozebírá význam tvořivosti pro život jedince i pro celou společnost. Charakterizuje také typ tvořivého člověka, popisuje tvořivost pedagogickou a nabízí možnosti, jak tvořivost podporovat. Následující část shrnuje možnosti rozvoje tvořivého myšlení a rozvoje vlastností důležitých pro rozvoj tvořivé osobnosti. Další kapitola se věnuje charakteristice projektové metody. Popisuje její historii a poté se zaměřuje na vztah projektu a problému, vyzdvihuje efekty projektové výuky a její základní principy. Zaměřuje se také na fáze průběhu projektu a přehled typů projektů. V dalších kapitolách je popsán předmět výtvarná výchova, její charakteristika, hlavní cíle předmětu, metody a formy vyučování výtvarné výchovy. Je popsán také vývoj výtvarného projevu a tzv. krize výtvarného projevu. Dále práce popisuje volný čas, výchovu mimo vyučování a její instituce, souvislost volného času s životním stylem a hodnotovou orientací. Poslední kapitola se zaměřuje na období dospívání, zejm. na pubescenci. Praktická část obsahuje popis výtvarného projektu, který je rozdělen do několika tvořivých aktivit. Tato část je zaměřena hlavně na podporu spontánního vyjádření skupiny.
Rozvoj výtvarné kreativity dětí mladšího školního věku v pedagogice volného času s využitím mezioborových přesahů (literatura)
MACHÝČKOVÁ, Veronika
Práce se zabývá tvořivostí dětí mladšího školního věku a možnostmi rozvoje tvořivých schopností dětí. Teoretická část charakterizuje tvořivost, její druhy, faktory, úrovně. Popisuje tvořivý proces a produkt, bariéry tvořivosti, zabývá se tím, zda je možno tvořivost rozvíjet a zmiňuje také důležitost tvořivosti učitelů. Charakterizuje vývoj tvořivosti u dětí, zabývá se otázkou uměleckého talentu a možnou souvislostí tvořivosti s inteligencí. Dále vymezuje specifika mladšího školního věku, výtvarnou tvořivost, cíle a úkoly výtvarné výchovy, zvláštnosti dětského výtvarného projevu. Popisuje volný čas, zařízení volného času, zaměřuje se na zájmové činnosti výtvarné. Praktická část je orientována na výtvarný projev dětí mladšího školního věku, tvořivou výtvarnou činnost s dětmi. Práce proběhla s dětmi ve školní družině. Tématy byly zejména lidské vlastnosti, chování, mezilidské vztahy, ponaučení se z činů svých i z činů druhých lidí. Činnosti byly motivovány La Fontainovým dílem {\clq}qBajky``.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.