Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Profil manažera v organizacích poskytujících sociální služby
MAŠÁT, David
Profil manažera představuje charakteristiku člověka vykonávajícího manažerskou pozici. V rámci této diplomové práce je profil manažera vztažen na organizace poskytující sociální služby. Tato osoba musí mít vlastnosti, znalosti, dovednosti a kompetence, které zajišťují způsobilost úspěšně vykonávat příslušné pracovní činnosti. Hlavním cílem práce bylo zjistit a popsat profil manažera v organizacích poskytujících sociální služby v Jihočeském kraji. V relaci na cíl práce byly použity výzkumné otázky, které byly zaměřeny na profil manažera. První výzkumná otázka má za úkol zjistit jaké jsou kompetence, dovednosti, znalosti, vlastnosti a náplň práce manažera v sociální práci. Druhá výzkumná otázka má za cíl zjistit jaký je rozdíl v pracovní náplni manažera v sociálních službách s ohledem na období či den. Poslední výzkumná otázka se ptala na specifika pracovních činností u jednotlivých manažerů v sociálních službách s ohledem na zvolené typy organizací. Tato diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část popisuje sociální práci, sociální služby, organizace poskytující sociální služby, management a profil manažera. V praktické části je popsána metodika sběru a zpracování dat, způsob realizace výzkumu, charakteristika výzkumného souboru, etická pravidla výzkumu a výsledky výzkumu. Za pomocí výzkumu byl zevrubně popsán profil manažera v organizacích poskytujících sociální služby. V rámci výzkumu byly detailně rozebrány a popsány vlastnosti, dovednosti, znalosti, kompetence a náplň práce těchto manažerů. Byl vytvořen harmonogram pracovní náplně manažerů v rámci kalendářního roku. Realizovaným výzkumem se sice komplexně neprokázalo, že by byl významný rozdíl mezi vybranými aspekty profilu manažera s ohledem na zvolené typy organizací, ale mezi výsledky se objevilo několik zajímavostí v oblasti pracovní náplně manažerů napříč organizacemi. Zjištěné informace o profilu manažera v organizacích poskytujících sociální služby budou sloužit pro vytvoření komplexního souboru o managementu v organizacích v sociální oblasti, eventuálně výsledky mohou sloužit jako podnět pro další rozšiřující výzkumy.
Postupy pracovníků při sociálním šetření
MAŠÁT, David
Bakalářská práce se zabývá postupy sociálních pracovníků Úřadu práce České republiky při sociálním šetření nepojistných sociálních dávek. Nepojistnými sociálními dávkami, u kterých se provádí sociální šetření, se rozumí příspěvek na péči a dávky v pomoci hmotné nouze. Cílem bakalářské práce je zmapovat sociální šetření realizované pracovníky Úřadu práce České republiky. Na zjištění cíle byly použity výzkumné otázky, které byly zaměřeny na postupy pracovníků úřadu práce uplatňujících se při sociálním šetření v oblasti nepojistných sociálních dávek. Další výzkumná otázka se ptala na to, jaké jsou rozdíly v sociálním šetření v oblasti jednotlivých nepojistných sociálních dávek. Teoretická část je rozdělena do sedmi kapitol. První kapitola se věnuje definicím, cílům a metodám sociální práce. Druhá kapitola se zabývá bližším přiblížením pracovní náplně sociálního pracovníka, jeho charakteristice a kompetencím. Další kapitola se zaobírá základními poznatky o Úřadu práce České republiky. V následující kapitole jsou obsaženy informace o životním a existenčním minimu. Pátá kapitola blíže přibližuje problematiku systému dávek pomoci v hmotné nouzi a jeho dělení na jednotlivé příspěvky. Šestá kapitola pojednává o příspěvku na péči, poslední kapitola charakterizuje sociální šetření, jeho specifika a obsah. Pro zpracování empirické části bakalářské práce byl zvolen kvalitativní výzkum. Při sběru dat byla použita metoda dotazování, technika polostrukturovaného rozhovoru. K rozhovorům bylo přizváno osm sociálních pracovníků jedné pobočky Úřadu práce České republiky. Bližším specifikem bylo rovnoměrné rozdělení komunikačních partnerů mezi příspěvkem na péči a dávkami v pomoci hmotné nouze. Získaná data byla pro větší přehlednost uspořádána do jednotlivých trsů. Z výzkumu bylo zjištěno, podle jakých dokumentů se pracovníci řídí při výkonu sociálního šetření. Dále byly porovnány jednotlivé dávky pomoci hmotné nouze a příspěvek na péči. Empirická část popisuje pocity pracovníků při šetření, názory na sociální šetření a podněty na zlepšení metodiky systému dávky. Výsledky této práce mohou posloužit studentům a dalším zájemcům, kteří se zajímají o tuto problematiku. Dále se prací mohou inspirovat jednotliví metodici v oblasti nepojistných sociálních dávek na úřadě práce.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.