Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hugo Ullik (1838-1881) - krajinář
Tichá, Denisa ; Prahl, Roman (vedoucí práce) ; Leubnerová, Šárka (oponent)
Krajinomalba zažila v našem prostředí největší rozkvět zejména v průběhu 19. století, kdy se etablovala jako samostatný výtvarný obor a byla vůbec poprvé vyučována ve specializovaných ateliérech na pražské Akademii umění. Značné popularity dosáhla především za působení Maxmiliana Haushofera, jehož krajinářskou školou prošlo mnoho adeptů umění, včetně Hugo Ullika. Tento sledovaný autor byl však dosud v odborném prostředí značně opomíjen, a proto si zaslouží řádné monografické zpracování. Primárním zdrojem informací budou kromě literatury také prameny v podobě dobových tiskovin a archivních záznamů, dále průzkum institucionálních sbírek, zámeckých a hradních obrazáren a v neposlední řadě aukčních katalogů. Na základě těchto podkladů se pokusím sledovat jednotlivé vývojové etapy Ullikovy tvorby v celé její šíři (krajinomalby, ilustrace a scénografické návrhy), spolu s přihlédnutím k hlavním osobnostem, které na malířův umělecký výraz zapůsobily nejvýrazněji. Opomenuta nebude ani jeho výstavní aktivita v rámci Krasoumné jednoty, stejně jako činnost v nejrůznějších uměleckých spolcích. Cílem této práce je kromě podrobného výzkumu života a tvorby Hugo Ullika, také posouzení jeho významu na zdejší umělecké scéně druhé poloviny 19. století. Klíčová slova Hugo Ullik, malba 19, století, krajinomalba,...
Malované opony české provenience v poslední čtvrtině 19. století
Rozinek, Josef ; Prahl, Roman (vedoucí práce) ; Leubnerová, Šárka (oponent)
Cílem předkládané práce je podat základní informace o malovaných oponách české provenience a na českém území ve specifickém časovém rozsahu poslední čtvrtiny 19. století. V úvodu bude krátce nastíněna problematika vývoje divadelních opon i jejich malovaných variant, stejně jako budou představeny české malované opony pocházející z období konce 18. až do poloviny 19. století a důležité zahraniční vzory. Ve vlastní stati práce jsou prezentovány malované opony jazykově českých a německých divadel s důrazem na ikonografické zhodnocení. Závěr práce je věnován zhodnocení specifických prvků jednotlivých opon a obecnému zasazení tématu do kontextu vývoje českého umění na konci 19. století. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.