Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Experimentální zvukový efekt založený na dynamické filtraci signálu
Leitgeb, David ; Miklánek, Štěpán (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je realizace experimentálního zvukového efektu založeného na dynamické filtraci signálu. Byly provedeny dvě implementace efektu, jedna v prostředí Matlab s použitím jeho rozšíření Audio Toolbox a druhá v programovacím jazyce C++ s použitím aplikačního frameworku JUCE. Mezi hlavní typy zpracování signálu, které se v navrženém efektu vyskytují patří kmitočtová filtrace, zpoždění signálu a řízení parametrů efektu pomocí nízkofrekvenčních oscilátorů. První verze efektu slouží převážně jako prototyp ověřující správnou funkčnost navržených algoritmů. Výsledkem druhé realizace je plnohodnotný plug-in modul použitelný např. při hudební produkci. Obě verze efektu jsou také dostupné ve formátu VST, který je možné využít v různých hostitelských aplikacích. Text práce je rozdělen do tří hlavních částí: teoretického úvodu, implementace efektu a testování jeho funkčnosti. Teoretický úvod se věnuje popisu problematiky několika oblastí zpracování zvukového signálu, které jsou klíčové pro správnou implementaci jednotlivých částí efektu. Ta je popsána v následující části textu, v případě realizace v prostředí Matlab převážně formou výpisů ze zdrojového kódu, C++ verze pak z velké části slovním popisem. Poslední část práce je zaměřena na demonstraci funkčnosti obou verzí efektu. Zde jsou uvedeny grafické ukázky různých způsobů použití efektu. Zvukové soubory těchto ukázek jsou k dispozici v elektronické příloze práce.
Realizace zvukového efektu Waveshaper
Leitgeb, David ; Miklánek, Štěpán (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je realizace nelineárního zvukového efektu typu waveshaper. Ten se skládá z těchto základních bloků: uživatelem editovatelná převodní charakteristika, různé typy kmitočtové filtrace a několik stupňů převzorkování. Prototyp tohoto efektu byl nejprve realizován pomocí softwaru Matlab v kombinaci s jeho rozšířením Audio Toolbox. Z důvodu určitých omezení tohoto prototypu způsobených použitým prostředím byl následně celý efekt od základu přepsán do jazyka C++. Pro tuto implementaci byl využit framework JUCE, který je převážně používaný pro tvorbu aplikací určených ke zpracování zvukového signálu. Přechod na toto prostředí umožnil především editaci převodní charakteristiky v reálném čase a převedení efektu do formátu VST3. Kromě stručného představení použitých typů systémů, motivace pro převzorkování a popisu implementace obou prototypů jsou v práci obsaženy i grafické ukázky demonstrující jejich správnou funkčnost. Zvukové soubory související s těmito ukázkami jsou součástí elektronické přílohy.
Realizace zvukového efektu Waveshaper
Leitgeb, David ; Miklánek, Štěpán (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je realizace nelineárního zvukového efektu typu waveshaper. Ten se skládá z těchto základních bloků: uživatelem editovatelná převodní charakteristika, různé typy kmitočtové filtrace a několik stupňů převzorkování. Prototyp tohoto efektu byl nejprve realizován pomocí softwaru Matlab v kombinaci s jeho rozšířením Audio Toolbox. Z důvodu určitých omezení tohoto prototypu způsobených použitým prostředím byl následně celý efekt od základu přepsán do jazyka C++. Pro tuto implementaci byl využit framework JUCE, který je převážně používaný pro tvorbu aplikací určených ke zpracování zvukového signálu. Přechod na toto prostředí umožnil především editaci převodní charakteristiky v reálném čase a převedení efektu do formátu VST3. Kromě stručného představení použitých typů systémů, motivace pro převzorkování a popisu implementace obou prototypů jsou v práci obsaženy i grafické ukázky demonstrující jejich správnou funkčnost. Zvukové soubory související s těmito ukázkami jsou součástí elektronické přílohy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.