Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zlepšení výroby aeronautické součásti
Laforce, Francois ; Polzer, Aleš (oponent) ; Píška, Miroslav (vedoucí práce)
Jelikož výrobci letecké techniky směřují k výrobě letadel s nízkou spotřebou, jednotlivé dílce se stávají více složitými pro výrobu. Kvalita a produktivita se stávají čím dál tím více kritickými faktory pro tyto výrobce dílců letecké techniky a zahrnují využití pokročilých technologií a inovačních řešení. Tzv. 5-osé obrábění poskytuje nové možnosti pro obráběné dílce a redukuje počet výrobních operací. Určité nové technologie - jako například tzv. „obrábění bez podpěr, ve vzduchu“ - umožňuje obrábění složitých součástí z hliníkových slitin v několika úsecích na jedno upnutí. Rozměry polotovaru jsou větší než součást, takže čelní fréza může odstranit přebytečný materiál a na konci obrábění dojde k oddělení hotového dílce od polotovaru materiálu. Jelikož je polotovar upnut ve strojním svěráku, může být dosaženo i velkého převisu. Toto uspořádání umožňuje výborný přístup k obráběným plochám. Ačkoliv toto uspořádání poskytuje lepší přístup řezného nástroje, nižší tuhost velkých dílců (typická pro tenkostěnné letecké součásti) způsobuje velké chvění během obrábění. Cílem této studie bylo řešení takovýchto problémů při zachování produktivity obrábění a kvality obrábění. Jelikož letecká výroba je malosériová s velkou variací tvarů strojních dílců, úspěšná metoda musí být adaptibilní v průmyslovém použití. Dalšími inovačními řešeními jsou navržené modální analýzy, tzv. sfázované obrábění a analýza variace otáček vřeteníku s využitím tříbřité frézy s proměnným úhlem šroubovice. Všechny testy byly provedeny na obráběcím stroji DMG 65, řízeném systémem Siemens 840D.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.