Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Děti s odlišným mateřským jazykem v předškolním vzdělávání
LYKEŠOVÁ, Erika
Cílem diplomové práce je popis adaptace dětí s odlišným mateřským jazykem na předškolní vzdělávání. Pod pojmem děti s OMJ jsou konkrétně pro diplomovou práci myšleny děti z Ukrajiny, které během roku 2022 začaly přicházet do českého vzdělávacího systému kvůli válečnému konfliktu na Ukrajině. Teoretická část se člení na čtyři kapitoly, které obsahují teoretický základ ke zpracovávané problematice a jsou významně propojené s praktickou částí diplomové práce. Obsahem je vymezení základních pojmů problematiky dětí s odlišným mateřským jazykem a charakteristika typických vývojových aspektů v předškolním vzdělávání. Mimo jiné jsou do teoretické části zařazeny možnosti podpory při vzdělávání a způsoby komunikace, které jsou pro adaptaci a rozvoj jazyka vhodné. Praktická část je zaměřena na kvalitativní výzkum výše vymezené problematiky. V první části kvalitativního výzkumu se jedná o polostrukturované rozhovory s pedagogy vybraných mateřských škol v Českých Budějovicích. Druhou částí výzkumu je zúčastněné pozorování, které proběhlo v jedné ze soukromých mateřských škol rovněž v Českých Budějovicích. Přínosem diplomové práce může být inspirace pro pedagogy mateřských škol, kteří se podílejí na vzdělávání dětí s odlišným mateřským jazykem či konkrétně dětí z Ukrajiny. Závěr diplomové práce shrnuje problematiku dětí s odlišným mateřským jazykem a jejich adaptaci v předškolním zařízení.
Pasivita a aktivita ve výchově
LYKEŠOVÁ, Erika
Předkládaná diplomová práce s názvem "Pasivita a aktivita ve výchově" se zabývá problematikou pasivity a aktivity ve výchově z pohledu volného času ve Věznici Světlá nad Sázavou. První část práce objasňuje klíčové pojmy a pojednává o filosofii výchovy. Dále je zde vymezená problematika volného času spojená s pasivitou a aktivitou ve výchově ve volném čase. Druhá část práce je věnována výsledkům kvantitativního a kvalitativního výzkumu. Cílem práce bylo na podkladu kvantitativního a kvalitativního výzkumu popsat, jak funguje volný čas ve Věznici Světlá nad Sázavou. V práci se objevují možnosti trávení volného času ve vězeňském prostředí z pohledu pasivity a aktivity. Volný čas je zde zkoumán ze strany pracovníků věznice, kdy se jednalo o předvýzkum. Snahou bylo zjistit, jak volný čas u odsouzených žen ve výkonu trestu probíhá. Na základě tohoto předvýzkumu byl poté sestaven dotazník, který byl předložen odsouzeným ženám ve výkonu trestu odnětí svobody ve Věznici Světlá nad Sázavou, kde bylo hlavním cílem zjistit, jak ženy volný čas z hlediska pasivity a aktivity tráví. Výsledky výzkumu této práce by mohly sloužit jako podklad pro další výzkumné šetření týkající se volného času ve vězeňském prostředí. Za žádoucí považuji také stanovisko, že na základě této práce si může každý o volném čase ve věznici udělat bližší obrázek. Tato práce může informovat o tom, jak by se s odsouzenými ve výkonu trestu dalo ještě lépe pracovat na základě volnočasových aktivit.
Kvalita života osob se sluchovým postižením z pohledu žáků středních zdravotnických škol
LYKEŠOVÁ, Erika
Bakalářská práce "Kvalita života osob se sluchovým postižením z pohledu žáků středních zdravotnických škol" se zabývá problematikou kvality života osob se sluchovým postižením a také pohledem žáků středních zdravotnických škol na toto téma. Pro vysvětlení můžeme uvést, že kvalita života je dána do jisté míry úrovní tělesné a duševní činnosti i pracovní výkonnosti či úrovní tělesné, duševní a sociální pohody. Především se pak jedná o úroveň osobní spokojenosti a radosti ze života i přes jeho strasti a potíže. Cílem bakalářské práce bylo na podkladě kvantitativního šetření zjistit, jaký názor na kvalitu života osob se sluchovým postižením mají žáci středních zdravotnických škol. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí, které tvoří teoretická a praktická část. Teoretická část je zaměřena na speciální pedagogiku, a především pak na obor surdopedie. Dále obsahuje teoretické vymezení kvality života, v závěru je zmíněna péče o osoby se sluchovým postižením. Praktická část je založena na výsledcích kvantitativního výzkumu prováděného na středních zdravotnických školách v Českých Budějovicích, Havlíčkově Brodě, Jihlavě a Jindřichově Hradci. Na základě dotazníkového šetření bylo možné pomocí testu dobré shody odpovědět na tři zvolené hypotézy. Metoda umožnila zhodnotit prokazatelnost hypotéz a při tomto vyhodnocení byly dvě hypotézy prokázané a jedna zamítnuta. Práce nepřináší zcela vyčerpávající informace k této problematice, jelikož toto téma je velmi široké a z důvodu rozsahu bakalářské práce nebylo možné věnovat se mu podrobněji. Můžeme ovšem přispět k prohloubení informovanosti a inspirovat k hlubšímu studiu dané problematiky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.