Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výchova ke zdraví a její aplikace ve speciální mateřské škole
LUDVÍKOVÁ, Blanka
Stěžejním cílem této diplomové práce je zaznamenání (popis) míry zařazování výchovně vzdělávacích podnětů z oblasti výchovy ke zdraví do výuky v prostředí speciální mateřské školy. Sekundárním cílem je zmapování nejčastěji využívaných metod pro výuku jednotlivých oblastí výchovy ke zdraví, též v prostředí mateřských škol zabývajících se výchovou a vzděláváním dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Teoretická část se věnuje vymezení základních pojmů problematiky preprimarního vzdělávání v oblasti výchovy ke zdraví. Konkrétnímu popisu předchází definování jednotlivých podoblastí tématu jako například zdraví, základní lidské potřeby a potřeby speciálně vzdělávací či výukové metody. Praktická část je založena na dotazníkovém šetření, jež je zacíleno na pedagogy ve speciálních mateřských školách a třídách zřízených podle §16/9 zákona č. 561/2004 Sb. Dotazník je sestaven tak, aby skrze jeho vyplnění došlo k naplnění cílů práce a zodpovězení předem daných hypotéz. Podle výzkumného šetření učitelé do výuky sice zařazují jednotlivá podtémata výchovy ke zdraví, ale ne všechny jednou týdně. Nápodoba je podle získaných dat nejčastěji využívanou výukovou metodou ve speciálních mateřských školách.
Specifika a vývoj výtvarného projevu dětí se zrakovým postižením v mateřské škole
LUDVÍKOVÁ, Blanka
Bakalářská práce se zabývá dětským výtvarným projevem a jeho vývojem u dětí trpících zrakovým postižením. V teoretické části je podrobně popsána dětská kresba a problematika zrakového postižení se zaměřením na předškolní období. V praktické části autorka sleduje u pěti dětí s různým typem zrakového postižení osobité znaky nacházející se v kresbě postavy a popisuje vývoj, kterým kresba prošla v průběhu téměř jednoho roku.

Viz též: podobná jména autorů
2 Ludvíková, Barbora
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.