Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Postoje žáků rozvíjené výukou zeměpisu
Kunová, Šárka ; Řezníčková, Dana (vedoucí práce) ; Hanus, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou žákovských postojů, která je na pomezí pedagogiky, sociologie, psychologie a oborových didaktik. Hlavním cílem práce bylo přiblížit problematiku postojů, poukázat na úroveň jejich zpracování ve vzdělávacích dokumentech, na základě analýzy navrhnout přehled postojů, představit metody měření a komentovat vybrané případové studie. Těmto cílům odpovídá obsah, struktura i metodika práce. První část vymezuje na základě dostupné odborné literatury klíčové pojmy. Následuje analýza kurikulárních dokumentů Česka a vybraných států z pohledu rozpracovanosti a konkretizace postojů v nich. Na základě analýzy kurikul je předkládán návrh, na které postoje by se měla výuka zeměpisu v Česku soustředit. V páté kapitole jsou nastíněny metody měření postojů, které lze využít pro plánovaný výzkum a následně jsou v kapitole šesté uvedeny příklady studií a výzkumů zaměřených na zjišťování postojů s využitím zmiňovaných metod. V závěru je snaha posoudit stav a míru rozpracovanosti postojů v současném českém školství a nastínit plánované šetření týkajících se žákovských postojů. Klíčová slova: postoj - hodnocení - kurikulum - sémantický diferenciál - Česko
Prestiž zeměpisu v Česku
Kunová, Šárka ; Řezníčková, Dana (vedoucí práce) ; Chromý, Pavel (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou prestiže výukového předmětu zeměpis. Jejím cílem je prostřednictvím metody sémantického diferenciálu objasnit, jakou prestiž přisuzují vysokoškolští studenti zeměpisu, a kde se u nich tento pojem nachází v sémantickém prostoru významu pojmů. Výzkum byl prováděn skrze dotazníkové šetření, které se v tomto smyslu zaměřovalo na porovnání vnímání zeměpisu s vnímáním dalších výukových předmětů a současně na porovnání hodnotových soudů studentů geografických oborů a studentů jiného zaměření. V první části práce jsou vysvětleny klíčové pojmy a je zde nastíněna metodika dosavadních výzkumů prestiže, na základě jejichž analýzy byly stanoveny pomyslné parametry prestiže výukového předmětu. Následuje hlavní část, kterou tvoří vlastní dotazníkové šetření včetně hodnocení a diskuze jeho výsledků, a na kterou navazují návrhy pro posílení prestiže zeměpisu s využitím vybraných marketingových nástrojů. Klíčová slova: prestiž; společenský status; hodnotový soud; postoj; zeměpis; sémantický diferenciál; marketing
Prestiž zeměpisu v Česku
Kunová, Šárka ; Řezníčková, Dana (vedoucí práce) ; Chromý, Pavel (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou prestiže výukového předmětu zeměpis. Jejím cílem je prostřednictvím metody sémantického diferenciálu objasnit, jakou prestiž přisuzují vysokoškolští studenti zeměpisu, a kde se u nich tento pojem nachází v sémantickém prostoru významu pojmů. Výzkum byl prováděn skrze dotazníkové šetření, které se v tomto smyslu zaměřovalo na porovnání vnímání zeměpisu s vnímáním dalších výukových předmětů a současně na porovnání hodnotových soudů studentů geografických oborů a studentů jiného zaměření. V první části práce jsou vysvětleny klíčové pojmy a je zde nastíněna metodika dosavadních výzkumů prestiže, na základě jejichž analýzy byly stanoveny pomyslné parametry prestiže výukového předmětu. Následuje hlavní část, kterou tvoří vlastní dotazníkové šetření včetně hodnocení a diskuze jeho výsledků, a na kterou navazují návrhy pro posílení prestiže zeměpisu s využitím vybraných marketingových nástrojů. Klíčová slova: prestiž; společenský status; hodnotový soud; postoj; zeměpis; sémantický diferenciál; marketing
Postoje žáků rozvíjené výukou zeměpisu
Kunová, Šárka ; Řezníčková, Dana (vedoucí práce) ; Hanus, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou žákovských postojů, která je na pomezí pedagogiky, sociologie, psychologie a oborových didaktik. Hlavním cílem práce bylo přiblížit problematiku postojů, poukázat na úroveň jejich zpracování ve vzdělávacích dokumentech, na základě analýzy navrhnout přehled postojů, představit metody měření a komentovat vybrané případové studie. Těmto cílům odpovídá obsah, struktura i metodika práce. První část vymezuje na základě dostupné odborné literatury klíčové pojmy. Následuje analýza kurikulárních dokumentů Česka a vybraných států z pohledu rozpracovanosti a konkretizace postojů v nich. Na základě analýzy kurikul je předkládán návrh, na které postoje by se měla výuka zeměpisu v Česku soustředit. V páté kapitole jsou nastíněny metody měření postojů, které lze využít pro plánovaný výzkum a následně jsou v kapitole šesté uvedeny příklady studií a výzkumů zaměřených na zjišťování postojů s využitím zmiňovaných metod. V závěru je snaha posoudit stav a míru rozpracovanosti postojů v současném českém školství a nastínit plánované šetření týkajících se žákovských postojů. Klíčová slova: postoj - hodnocení - kurikulum - sémantický diferenciál - Česko

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.