Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sebevražda - mravní hodnocení
Krajíc, Pavel ; Ovečka, Libor (vedoucí práce) ; Rethmann, Albert-Peter (oponent)
RESUMÉ Pavel Krajíc: Sebevražda - mravní hodnocení Cílem práce bylo popisnou formou prezentovat sebevražedné jednání jako společenský jev, zaujmout etické stanovisko, nabídnout i možnou pomoc, která má předejít riziku sebevraždy. Lidský život je třeba pojímat jako Boží dar, který je posvátný. Z posvátného charakteru života vyplývá jeho nedotknutelnost. Současná kultura, kterou Jan Pavel II. nazval "kulturou smrti", je namířena proti lidskému životu, pokud se neodvíjí podle jejích představ, což má neblahé důsledky pro handicapovaného člověka. Bible sebevraždu neřeší po morální stránce, nýbrž ji zachycuje pouze jako proběhnuvší událost. O sebevraždě se zmiňují i nebibličtí autoři od starověku přes středověk až do dnešních dob. Někteří z nich se proti ní ostře vyslovují, jiní ji naopak schvalují. Problematika odmítnutí církevního pohřbu narážela na mnohé otázky ohledně sebevrahova úmyslu. Tradiční odepření zůstává v současnosti otevřené a rozhodnutí o něm se ponechává na pastorální moudrosti místního ordináře. Obvykle bývá sebevražda posuzována z hlediska sociologického, psychiatrického a psychologického. Sociologie přistupuje k sebevraždě jako k sociálnímu jevu, jehož epidemiologie je makrospolečensky podmíněna. Psychiatrie se naopak soustředí především na hledání patologických příčin. Psychologický přístup...
Sebevražda - mravní hodnocení
Krajíc, Pavel ; Ovečka, Libor (vedoucí práce) ; Rethmann, Albert-Peter (oponent)
RESUMÉ Pavel Krajíc: Sebevražda - mravní hodnocení Cílem práce bylo popisnou formou prezentovat sebevražedné jednání jako společenský jev, zaujmout etické stanovisko, nabídnout i možnou pomoc, která má předejít riziku sebevraždy. Lidský život je třeba pojímat jako Boží dar, který je posvátný. Z posvátného charakteru života vyplývá jeho nedotknutelnost. Současná kultura, kterou Jan Pavel II. nazval "kulturou smrti", je namířena proti lidskému životu, pokud se neodvíjí podle jejích představ, což má neblahé důsledky pro handicapovaného člověka. Bible sebevraždu neřeší po morální stránce, nýbrž ji zachycuje pouze jako proběhnuvší událost. O sebevraždě se zmiňují i nebibličtí autoři od starověku přes středověk až do dnešních dob. Někteří z nich se proti ní ostře vyslovují, jiní ji naopak schvalují. Problematika odmítnutí církevního pohřbu narážela na mnohé otázky ohledně sebevrahova úmyslu. Tradiční odepření zůstává v současnosti otevřené a rozhodnutí o něm se ponechává na pastorální moudrosti místního ordináře. Obvykle bývá sebevražda posuzována z hlediska sociologického, psychiatrického a psychologického. Sociologie přistupuje k sebevraždě jako k sociálnímu jevu, jehož epidemiologie je makrospolečensky podmíněna. Psychiatrie se naopak soustředí především na hledání patologických příčin. Psychologický přístup...

Viz též: podobná jména autorů
2 Krajíc, Petr
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.