Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vývoj absorbéru rázové energie s využitím kovového 3D tisku
Kraicinger, Vít ; Malý, Martin (oponent) ; Vrána, Radek (vedoucí práce)
V dnešní době se pro absorpci energie využívají především různě profilované díly. Pro speciální případy jsou navržené přesné komponenty, jako je tomu u Formule Student, kde se používá deformační člen se strukturou honeycomb. Tato bakalářská práce je zaměřena na návrh absorbéru nárazové energie vyrobeného pomocí technologie SLM a mikro-prutových struktur. Pro samotný návrh byl vytvořen ucelený přehled současného poznání v oblasti deformačních zón, absorbéru energie a výzkumů zabývajících se absorpcí energie. Na základě rešerše byl vybrán nejvhodnější materiál pro výrobu AlSi10Mg. Následně byl určen vhodný typ mřížky (BCC) a veškeré parametry mikro-prutové struktury. Pro zvolené parametry byly vymodelovány dva absorbéry energie s rozdílným průměrem prutu (0,4 mm a 0,8 mm) a rozdílnou velikostí mřížky (4 mm a 8 mm). V závěru práce jsou dva zjednodušené výpočty, které ukazují předpovídané výsledné hodnoty navrhnutých absorbérů a tuhost vrstev mikro-prutové struktury s proměnnou hustotou.
Optimalizace provozu turbodmychadla pro snížení teplotní nestability ve výfukovém potrubí
Kraicinger, Vít ; Ušiak, Michal (oponent) ; Böhm, Michael (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá snížením teplotní nestability výfukových plynů za pomocí optimalizovaného provozu turbodmychadla pro provoz katalyzátoru v optimální teplotním rozsahu. V úvodu práce jsou vysvětleny jednotlivé vlivy na teploty výfukových plynů a vliv této teploty na škodlivé emise. Dále je v práci popsána funkce i jednotlivé části turbodmychadla, a především typy používaných regulací. Pro simulace a samotnou optimalizaci je vybrána pohonná jednotka 1,5 TSI EA211-EVO od výrobce Volkswagen. Dále práce obsahuje samotnou tvorbu dvou modelů s odlišnou regulací turbodmychadla (WG, VNT), jejich následná optimalizace pro přiblížení reálné otáčkové charakteristice a úprava pro možnost simulací tranzientních jevů. V závěru práce je provedena zmíněná optimalizace provozu turbodmychadla na emisním WLTP cyklu a následné porovnání snížení nestability výfukových teplot.
Optimalizace provozu turbodmychadla pro snížení teplotní nestability ve výfukovém potrubí
Kraicinger, Vít ; Ušiak, Michal (oponent) ; Böhm, Michael (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá snížením teplotní nestability výfukových plynů za pomocí optimalizovaného provozu turbodmychadla pro provoz katalyzátoru v optimální teplotním rozsahu. V úvodu práce jsou vysvětleny jednotlivé vlivy na teploty výfukových plynů a vliv této teploty na škodlivé emise. Dále je v práci popsána funkce i jednotlivé části turbodmychadla, a především typy používaných regulací. Pro simulace a samotnou optimalizaci je vybrána pohonná jednotka 1,5 TSI EA211-EVO od výrobce Volkswagen. Dále práce obsahuje samotnou tvorbu dvou modelů s odlišnou regulací turbodmychadla (WG, VNT), jejich následná optimalizace pro přiblížení reálné otáčkové charakteristice a úprava pro možnost simulací tranzientních jevů. V závěru práce je provedena zmíněná optimalizace provozu turbodmychadla na emisním WLTP cyklu a následné porovnání snížení nestability výfukových teplot.
Vývoj absorbéru rázové energie s využitím kovového 3D tisku
Kraicinger, Vít ; Malý, Martin (oponent) ; Vrána, Radek (vedoucí práce)
V dnešní době se pro absorpci energie využívají především různě profilované díly. Pro speciální případy jsou navržené přesné komponenty, jako je tomu u Formule Student, kde se používá deformační člen se strukturou honeycomb. Tato bakalářská práce je zaměřena na návrh absorbéru nárazové energie vyrobeného pomocí technologie SLM a mikro-prutových struktur. Pro samotný návrh byl vytvořen ucelený přehled současného poznání v oblasti deformačních zón, absorbéru energie a výzkumů zabývajících se absorpcí energie. Na základě rešerše byl vybrán nejvhodnější materiál pro výrobu AlSi10Mg. Následně byl určen vhodný typ mřížky (BCC) a veškeré parametry mikro-prutové struktury. Pro zvolené parametry byly vymodelovány dva absorbéry energie s rozdílným průměrem prutu (0,4 mm a 0,8 mm) a rozdílnou velikostí mřížky (4 mm a 8 mm). V závěru práce jsou dva zjednodušené výpočty, které ukazují předpovídané výsledné hodnoty navrhnutých absorbérů a tuhost vrstev mikro-prutové struktury s proměnnou hustotou.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.