Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Inkluzivní vzdělávání z pohledu učitele středních škol
KOUBOVÁ, Gabriela
Bakalářská práce se zabývá inkluzivním vzdělávání z pohledu učitele. V teoretické části je popsán vývoj vzdělávání dětí s postižením - a to od dob separace, kdy se žáci s jakoukoli vadou či problémem segregovali od ostatních, až po koncept inkluze, jenž se snaží toto pojetí překonat a celý ho obrací. Inkluzivní vzdělávání staví totiž na myšlence společného vzdělávání a začlenění. S tím je spojeno téma individuálního vzdělávacího plánu, podpůrných opatření apod. V praktické části jsou v rámci kvantitativního šetření položeny výzkumné otázky, jež se zaměřují zejména na to, jak učitelé vnímají inkluzi ve školách, její aspekty a zda jsou připraveni s touto koncepcí pracovat.
Faktory úspěšnosti rozvojové strategie pro venkovské mikroregiony na příkladu mikroregionu Novostrašecka
Koubová, Gabriela ; Perlín, Radim (vedoucí práce) ; Zrůbková, Pavlína (oponent)
Strategie rozvoje je jedním z nástrojů podporující regionální rozvoj území a v současné době se uplatňuje ve většině zemí OECD. Příprava a zpracování strategického dokumentu však není samo o sobě možné hodnotit jako úspěch. Podstatné pro úspěšné hodnocení strategického dokumentu je realizace jeho priorit a cílů. Předložená práce se soustřeďuje na zkoumání faktorů, které vedou k úspěchu konkrétních mikroregionálních strategií. V práci jsou podrobně diskutovány faktory, které se mohou podílet na úspěšném naplnění strategického záměru a vedou k úspěchu rozvojové strategie a tím i k posílení sociálně ekonomického postavení regionu, kde se strategie realizuje. Teoretická východiska byla testována na příkladu dvou vybraných venkovských mikroregionů. Jako stěžení výsledek práce lze považovat již mnohokrát prokázané zjištění, že největší vliv na úspěšnost rozvojové strategie má faktor lidských zdrojů, čímž byla potvrzena jedna ze stanovených hypotéz. Dalším cílem práce je zjištění, jak vnímají úspěšnost představitelé obcí a předseda mikroregionu. Výsledky zjištění byly porovnány s výzkumem, který proběhl v českých a německých obcích v roce 2013. Součástí tohoto hodnocení bylo také zjištění, komu občané důvěřují, že je schopný posoudit úspěšnost obce nebo mikroregionu. Klíčová slova: Rozvojová strategie,...
Nové koncepty v péči o seniory: Validace Naomi Feil, Psychobiografický model prof. Böhma, Smyslová aktivizace Lohre Wehner
KOUBOVÁ, Gabriela
Bakalářská práce je teoretická a cílem je na základě rozboru odborné literatury a absolvování odborného školení teoreticky popsat tyto nové modely a to jak se vztahují ke klientům a pracovníkům v domovech pro seniory. Součástí práce bude diskuse, v které tyto modely navzájem porovnám. V úvodu definuji pojmy stáří, stárnutí a jeho projevy. Dále se zaměřuji na popis domovů pro seniory, na s nimi související standardy a na pracovníky pomáhajících profesí. V poslední kapitole se věnuji novým konceptům péče o seniory, kterými jsou validace Naomi Feil, Psychobiografický model prof. Böhma a smyslová aktivizace Lohre Wehner. Přínosem této práce je pochopení těchto modelů a to, jak je možné usnadnit a zlepšit kvalitu života klientům. Zároveň může být užitečná pro ty, které o klienty pečují a snaží se jim porozumět.

Viz též: podobná jména autorů
3 KOUBOVÁ, Gabriela
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.