Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hra založená na evolučních algoritmech
Kotěšovcová, Tereza ; Pilát, Martin (vedoucí práce) ; Gemrot, Jakub (oponent)
Evoluce pohybu virtuálních bytostí je zajímavou aplikací evolučních algoritmů v oblasti umělého života. Cílem této práce bylo prozkoumat možnosti jejího využití v počítačových hrách. V rámci práce jsem navrhla hru s tématem evoluce pohybu virtuálních bytostí, vytvořila jsem systém pro jejich evoluci na základě poznatků z existujících prací a rozšířila jej o prvky potřebné pro navrhovanou hru. V průběhu práce se ukázalo, že pro použití ve hře je evoluce příliš výpočetně náročná. Vytvořila jsem proto zjednodušený herní prototyp a v práci jsem se zaměřila spíše na pokusy s různými variantami algoritmů pro evoluci virtuálních bytostí.
Psychologický experiment ve virtuální realitě
Kotěšovcová, Tereza ; Gemrot, Jakub (vedoucí práce) ; Bída, Michal (oponent)
Název práce: Psychologický experiment ve virtuální realitě Autor: Tereza Kotěšovcová Katedra / Ústav: Katedra softwaru a výuky informatiky Vedoucí bakalářské práce: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D. Abstrakt: V reálném prostředí byl mnohokrát zkoumán psychologický efekt nazvaný sociální facilitace. Popisuje změnu chování člověka vyvolanou pouhou přítomností někoho dalšího v jeho blízkosti. Obvykle se testuje, jak tato skutečnost ovlivňuje výkon člověka, když je při práci někým pozorován. Výsledky ukazují, že v případě, že prováděná práce je snadná nebo člověku již známá, dojde ke zlepšení jeho výkonu (sociální facilitace), a naopak při provádění obtížných či pro daného člověka nových úkonů se výkon zhorší (sociální inhibice). Naším cílem bylo vytvořit program, který umožní provést experiment zkoumající tento efekt ve virtuálním prostředí - pozorovatelem bude virtuální agent ovládaný počítačem. Program umožňuje experiment konfigurovat, například měnit chování agenta nebo obsah prováděného úkolu. Potvrzení existence sociální facilitace a inhibice ve virtuálním prostředí by mohlo najít využití v oblastech, jako je vývoj počítačových her nebo design uživatelských rozhraní. Klíčová slova: virtuální realita, psychologický experiment, HTC Vive

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.