|
Dynamická geometrie na dotykových zařízeních ve výuce matematiky
KOŠINOVÁ, Marie
Diplomová práce je zaměřena na program Sketchometry a jeho smysluplné využití. Nahlíží na zavedení programu do vyučovacích hodin matematiky z dvou úhlů pohledu - z pohledu učitele a žáka. Práce se zabývá důležitými aspekty, které ovlivňují efektivnost používání moderních technologií na školách. V práci jsou obsaženy výsledky uskutečněných projektů v praxi. Průběh workshopů s učiteli je doplněn autentickými fotografiemi z akcí a výstupy z pozorování na gymnáziu jsou prezentovány formou vypracovaných řešení od žáků z prostředí programu Sketchometry.
|
|
Program Sketchometry ve výuce matematiky
KOŠINOVÁ, Marie
Tablety a chytré telefony vybavené dotykovou technologií se již staly běžnými předměty každodenního užívání. Díky své mobilitě a rostoucímu výkonu postupně přebírají některé z úloh, které donedávna plnily pouze stolní počítače a notebooky. Tak je tomu i v oblasti vzdělávání. Počet škol, které nedisponují tabletovou učebnou, se neustále snižuje. To samé platí i pro interaktivní tabule, oblíbené dotykové technologie v našich školách. Samotné zavedení těchto prostředků však pro zkvalitnění výuky nestačí. Je třeba smysluplně využívat jejich specifické kvality. To u digitálních technologií souvisí také s volbou programového vybavení. Tato bakalářská práce bude zaměřena na dynamický matematický program Sketchometry, vyvíjený odborníky na využití dotykových zařízení ve výuce matematiky z Univerzity Bayreuth. Specifikou programu Sketchometry je skutečnost, že je primárně vyvíjen pro ovládání prsty na dotykových zařízeních. Cílem práce bude lokalizace prostředí programu do češtiny a vytvoření souboru materiálů pro jeho představení studentům učitelství matematiky a učitelům matematiky.
|
| |
| |