Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza středoškolského vzdělávání v kraji Vysočina
Kodysová, Jana ; Kouřilová, Jana (vedoucí práce) ; Říhová, Gabriela (oponent)
Tato bakalářská práce analyzuje středoškolské vzdělávání v kraji Vysočina a v návaznosti na zjištěné skutečnosti hodnotí specifika vzdělávání a možnost uplatnění absolventů na místním trhu práce. V práci jsem využila dostupná data Českého statistického úřadu, Úřadu pro informace ve vzdělávání, Úřadu práce a příslušných ministerstev. Při zpracování jsem použila metodu popisnou, komparativní a metodu analýzy dat. Teoretická část vysvětluje základní pojmy používané ve vzdělávání a ve vzdělávací politice. V praktické části podrobně analyzuji jednotlivé druhy vzdělání na středních školách v kraji a porovnávám je s celorepublikovými hodnotami. Středoškolská vzdělávací soustava v kraji je úplná a oproti průměru České republiky vykazuje drobné odchylky. Kraj Vysočina má mírně nižší zastoupení studentů v obecných oborech gymnázií a vyšší zastoupení studentů v oborech s výučním listem bez maturity. Z hlediska dalších specifik se v kraji objevuje několik oborů, které nemají jinde v České republice zastoupení. Postavení absolventů na trhu práce v kraji Vysočina je v posledních třech letech problematické. Až do roku 2007 míra nezaměstnanosti absolventů klesala, od roku 2008 pozvolna opět stoupá. Příčinou jsou následky ekonomické recese, která průmyslově-agrární region postihla v plné síle. Absolventi oborů středních škol hledají uplatnění hůře. Zaměstnavatelé upřednostňují uchazeče s praxí a zkušenostmi a absolventi si své postavení komplikují přehnanými požadavky a očekáváními. Celkově lze říci, že nabídka vzdělávání na středních školách odpovídá požadavkům trhu práce. Dlouhodobě ovšem existuje poptávka po řemeslných oborech, kterou se nedaří uspokojit. I když v posledních dvou letech opět mírně stoupá podíl studentů v řemeslných oborech, na trhu práce se to projeví se zpožděním.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.