Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Design of Diaphragm Wall Affected by Excavation from Both Sides
Kočičková, Veronika ; Polák, Barnabás (oponent) ; Uhrin, Michal (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce byl zjednodušený návrh podzemní stěny ovlivněné výkopem z obou stran. Tato stěna je součástí dočasné šachty pro výměnu tunelovacích strojů a zároveň je trvalou konstrukcí přilehlé stanice metra. Součástí práce je popis postupu výstavby podzemních stěn, hloubení šachty, hloubení přilehlé stanice metra a následné vytvoření tunelových rour pro metro a zasypání šachty. Nedílnou součástí práce je pojednání o geologických podmínkách a zhodnocení geotechnických parametrů. Dále byla vypracována rešerše na téma teplotního namáhání rozpěr a výsledky této rešerše byly aplikovány na návrh rozpěr. Pro splnění požadavků zadání bylo vytvořeno několik modelů konstrukce šachty a přilehlé stanice metra v programu Plaxis a jeden model podzemní stěny šachty v programu Geo5. Výstupy z těchto modelů byly následně mezi sebou porovnány. Dále byl vytvořen model rozpěrného rámu v programu Scia Engineer. Výstupy z programů Plaxis a Scia Engineer byly použity jako podklad pro posouzení konstrukce. Toto posouzení bylo provedeno dle Eurokódů. Podzemní stěna i rozpěrný rám byly navrženy tak, aby přenesly účinky od zatížení, která byla uvažována v této práci. Pro zjednodušení byla zanedbána proměnná zatížení od pracovních strojů a jako jediné proměnné zatížení bylo uvažováno teplotní zatížení rozpěr. Rozpěrný rám byl také navržen na mimořádné zatížení – ztrátu rozpěry.
Pažící konstrukce pro hloubenou stanici metra v Kataru
Kočičková, Veronika ; Račanský, Václav (oponent) ; Uhrin, Michal (vedoucí práce)
Cílem této práce je zhodnocení geologických poměrů a trvanlivosti hloubené stanice metra v Kataru. Dále se práce zabývá postupem výstavby a výpočtem vybraných prvků konstrukce. Geologické poměry byly vyhodnoceny na základě rozsáhlého geotechnického průzkumu, který byl v místě stavby proveden. Tento průzkum také poskytl nezbytné informace pro návrh trvanlivosti konstrukce. Po vyhodnocení základových poměrů bylo možné zvolit vhodný systém pažících stěn a systém rozepření a dále pokračovat s plánem postupu výstavby. Pro výpočet byla vybrána podzemní stěna a rozpěra ve střední úrovni stavby. U stěny bylo největší namáhání způsobeno ohybovými momenty o značné velikosti, proto byla stěna navržena na obálku těchto momentů získanou z programu Plaxis. Při návrhu rozpěry bylo nutné uvažovat interakci ohybových momentů a normálových sil. Pro oba tyto prvky byla navržena výztuž větších průměrů.
Design of Diaphragm Wall Affected by Excavation from Both Sides
Kočičková, Veronika ; Polák, Barnabás (oponent) ; Uhrin, Michal (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce byl zjednodušený návrh podzemní stěny ovlivněné výkopem z obou stran. Tato stěna je součástí dočasné šachty pro výměnu tunelovacích strojů a zároveň je trvalou konstrukcí přilehlé stanice metra. Součástí práce je popis postupu výstavby podzemních stěn, hloubení šachty, hloubení přilehlé stanice metra a následné vytvoření tunelových rour pro metro a zasypání šachty. Nedílnou součástí práce je pojednání o geologických podmínkách a zhodnocení geotechnických parametrů. Dále byla vypracována rešerše na téma teplotního namáhání rozpěr a výsledky této rešerše byly aplikovány na návrh rozpěr. Pro splnění požadavků zadání bylo vytvořeno několik modelů konstrukce šachty a přilehlé stanice metra v programu Plaxis a jeden model podzemní stěny šachty v programu Geo5. Výstupy z těchto modelů byly následně mezi sebou porovnány. Dále byl vytvořen model rozpěrného rámu v programu Scia Engineer. Výstupy z programů Plaxis a Scia Engineer byly použity jako podklad pro posouzení konstrukce. Toto posouzení bylo provedeno dle Eurokódů. Podzemní stěna i rozpěrný rám byly navrženy tak, aby přenesly účinky od zatížení, která byla uvažována v této práci. Pro zjednodušení byla zanedbána proměnná zatížení od pracovních strojů a jako jediné proměnné zatížení bylo uvažováno teplotní zatížení rozpěr. Rozpěrný rám byl také navržen na mimořádné zatížení – ztrátu rozpěry.
Pažící konstrukce pro hloubenou stanici metra v Kataru
Kočičková, Veronika ; Račanský, Václav (oponent) ; Uhrin, Michal (vedoucí práce)
Cílem této práce je zhodnocení geologických poměrů a trvanlivosti hloubené stanice metra v Kataru. Dále se práce zabývá postupem výstavby a výpočtem vybraných prvků konstrukce. Geologické poměry byly vyhodnoceny na základě rozsáhlého geotechnického průzkumu, který byl v místě stavby proveden. Tento průzkum také poskytl nezbytné informace pro návrh trvanlivosti konstrukce. Po vyhodnocení základových poměrů bylo možné zvolit vhodný systém pažících stěn a systém rozepření a dále pokračovat s plánem postupu výstavby. Pro výpočet byla vybrána podzemní stěna a rozpěra ve střední úrovni stavby. U stěny bylo největší namáhání způsobeno ohybovými momenty o značné velikosti, proto byla stěna navržena na obálku těchto momentů získanou z programu Plaxis. Při návrhu rozpěry bylo nutné uvažovat interakci ohybových momentů a normálových sil. Pro oba tyto prvky byla navržena výztuž větších průměrů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.