Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Klima třídy z pohledu žáka střední odborné školy
Klosnarová, Petra
Bakalářská práce s názvem Klima třídy z pohledu žáka střední odborné školy je rozdělena na dvě hlavní části – teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá obsahovým zpracováním pojmů sociální skupina a její význam pro socializaci, kde vysvětluje rozdělení sociálních skupin, vymezuje pojem sociální role, pozice a status. Dále se práce zaměřuje na další kapitolu po-jednávající o škole jako sociální instituci a jejím klimatu, vymezuje zejména střední odborné vzdělání, jelikož se váže na praktickou část a její výzkum. Charakterizuje se zde klima školy a konkrétně pojem školní třída. Cílem poslední kapitoly teoretické části je definovat pojem klima třídy, zejména pak rozlišení klimatu školní třídy a rozdělení na terminologie, vysvětlení podmínek k tvorbě pozitivního klima-tu, charakterizovat determinanty klimatu, aktéry klimatu a vymezení jejich vzájemných vztahů, dále je v práci uvedený krátký přehled typů klimatu. V neposlední řadě je konec teoretické části zakončený nastíněním současných přístupů zkoumání klimatu a vyjmenováním možností zkoumání klimatu třídy pomocí standardizovaných dotazníků. Praktická část je zaměřena na výzkum klimatu školní třídy, kde je cílem zjistit, jak vnímají klima své třídy žáci 1. a 2. ročníků střední odborné školy. Průzkumné šetření je realizováno kvantitativní metodou pomocí dotazování. Nástrojem sběru dat byl zvolen standardizovaný dotazník K-L-I-T, který zkoumá tři oblasti klimatu: suportivní klima, motivaci k negativnímu školnímu výkonu a míru sebeprosazení. Respondenty průzkumného šetření byli žáci střední odborné školy v Brně, konkrétně třídy prvního a druhého ročníku. Praktická část obsahuje seznámení s použitou diagnostickou metodou, interpretace procesu zadávání dotazníků, jejich vyplňování, a především analýzu výsledků průzkumného šetření. Výsledky jsou znázorněny pomocí grafů a doplněny komentáři.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.