Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Spektrální optický simulátor
Kavalír, Zdeněk ; Pelikán, Josef (vedoucí práce) ; Pop, Tomáš (oponent)
Cílem této práce je navrhnout a implementovat systém pro simulaci optických jevu se zamerením na spektrální zdroje svetla a disperzní jevy v optických prvcích vhodný pro didaktické i experimentální použití. Vstupem pro simulaci je definicní soubor scény ve formátu XML popisující zdroje svetla, optické prvky a stínítka, výstupem obraz zachycující jednak svetlo dopadající na stínítko, jednak celkový pohled na scénu obsahující optické prvky i svetlo procházející soustavou. Zdroj svetla muže být bodový s uživatelsky definovaným spektrálním složením nebo rastrový daný vstupním bitmapovým obrázkem. Jako optické prvky v definicním souboru scény je možné použít základní geometrická telesa nebo z nich metodou CSG vytváret složitejší. Definicní soubor scény umožnuje použití aritmetických výrazu a promenných. Simulace je založena na principu distribuce svetla do scény (light-tracing) metodou Monte-Carlo. Chování svetla na rozhraní dvou prostredí o ruzném indexu lomu je rešeno analyticky, nepoužívá se zjednodušení vycházející z chování paraxiálních paprsku.
Spektrální optický simulátor
Kavalír, Zdeněk ; Pop, Tomáš (oponent) ; Pelikán, Josef (vedoucí práce)
Cílem této práce je navrhnout a implementovat systém pro simulaci optických jevu se zamerením na spektrální zdroje svetla a disperzní jevy v optických prvcích vhodný pro didaktické i experimentální použití. Vstupem pro simulaci je definicní soubor scény ve formátu XML popisující zdroje svetla, optické prvky a stínítka, výstupem obraz zachycující jednak svetlo dopadající na stínítko, jednak celkový pohled na scénu obsahující optické prvky i svetlo procházející soustavou. Zdroj svetla muže být bodový s uživatelsky definovaným spektrálním složením nebo rastrový daný vstupním bitmapovým obrázkem. Jako optické prvky v definicním souboru scény je možné použít základní geometrická telesa nebo z nich metodou CSG vytváret složitejší. Definicní soubor scény umožnuje použití aritmetických výrazu a promenných. Simulace je založena na principu distribuce svetla do scény (light-tracing) metodou Monte-Carlo. Chování svetla na rozhraní dvou prostredí o ruzném indexu lomu je rešeno analyticky, nepoužívá se zjednodušení vycházející z chování paraxiálních paprsku.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.