Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv lipopolysacharidu a muramyl dipeptidu na lymfocyty mléčné žlázy jalovic
Kabourková, Eliška
Cílem práce bylo zjistit, zda intramamární aplikace bakteriálního toxinu lipopolysacharidu a muramyl dipeptidu jako strukturní jednotky peptidoglykanu ovlivňují apoptózu lymfocytů, expresi receptoru CD44 na lymfocytech a produkci zánětlivých cytokinů (TNF-alfa, IL-4, IL-10 a TGF beta-1) v průběhu zánětu mléčné žlázy. V experimentech byl použit lipopolysacharid bakterie E. coli o koncentraci 5 mikrog a syntetický analog muramyl dipeptidu o koncentraci 500 mikrog. Zánětlivá odpověď byla analyzována ve 4 časových bodech (24, 48, 72 a 168 hodin) po stimulaci mléčné žlázy na 8 klinicky zdravých jalovicích, kříženkách holštýnského a českého strakatého plemene. Jako kontrola byl použit pufrovaný fyziologický roztok. Laváže mléčných žláz byly analyzovány průtokovým cytometrem, kde byla stanovena apoptóza lymfocytů a pozitivita lymfocytů na CD44. Dále byly zjištěny koncentrace výše uvedených cytokinů metodou ELISA, a to ve stanovených časových bodech. Po vyhodnocení výsledků bylo zjištěno, že lipopolysacharid a muramyl dipeptid pravděpodobně vyvolávají apoptózu lymfocytů s maximem 48 hodin po stimulaci mléčné žlázy. Vysoká pozitivní korelace mezi apoptózou lymfocytů a expresí receptoru CD44 naznačuje účast tohoto receptoru v průběhu apoptózy lymfocytů. Naměřené koncentrace cytokinů nasvědčují o jejich účasti při ovlivnění apoptózy v průběhu zánětu mléčné žlázy.
Poruchy příjmu potravy u žáků středních škol
Kabourková, Eliška
V bakalářské práci je formou kvalitativního výzkumu řešena problematika poruch příjmu potravy u žačky střední školy. Práce se v teoretické části zabývá poruchami příjmu potravy (PPP), jejich rozdělením, specifikací, příčinami vzniku, diagnózou, možnostmi léčby a prevencí. Důraz je zde kladen také na přístup školy a rodiny k žákovi trpícímu PPP. Metodu teoretické části práce představuje vyhledání a studium odborných literárních zdrojů a zpracování literárního podkladu k dané problematice. Cílem práce je získat informace přímo od žáka trpícího PPP o tom, jak on sám hodnotí vliv PPP na jeho vztah ke škole, rodině a svému okolí vůbec. Metodou praktické části je kazuistika žačky odborné střední školy, která trpí PPP, konktrétně mentální bulimií. Data jsou zpracována kvalitativní analýzou pomocí kazuistiky. Z výsledků je navrženo doporučení pro pedagogicko-psychologickou praxi.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.