Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Postavení žen v romské komunitě
KULHÁNKOVÁ, Renata
Klíčovým tématem práce je sociální status romských žen v rámci komunity a vybrané negativní aspekty, které z něj vyplývají. Teoretická část přehledně seznamuje čtenáře s tradičním postavením a z něj vyplývajícími rolemi romské ženy. Poukazuje na její změny v postavení, ke kterým došlo vlivem asimilační politiky 50. a 60. let a negativními aspekty, které jsou důsledkem podřadného postavení romských žen. Praktická část se zabývá detailně negativními aspekty - prostitucí, domácím násilím, nízkou vzdělaností a nezaměstnaností. Výsledkem práce je stanovení hypotéz na základě získaných informací z analýzy osobních dat a polostandardizovaných rozhovorů uskutečněných s romskými ženami poskytující sexuální služby a s romskými ženami, které se staly oběťmi domácího násilí.
Šikana na středním odborném učilišti v okrese Plzeň - město
KULHÁNKOVÁ, Renata
Šikana na středním odborném učilišti v okrese Plzeň {--} město Problematika šikanování je v dnešní době stále aktuálním tématem. Jedná se především o vzrůstající počet případů šikany, snižování věkové hranice agresorů, respektive aktérů šikany, zvýšenou brutalitou, agresí a rafinovaností šikany. Šikanování je nebezpečný sociálně patologický jev, při němž je zejména omezována osobní svoboda, svoboda rozhodování, je ponižována lidská důstojnost a čest, mnohdy je obětem ubližováno na zdraví či majetku. Jedná se o agresivní jednání, pomocí kterého si šikanista způsobováním fyzických nebo psychických útrap zjednává či udržuje převahu nad svou obětí. Cílem agresora je získat nad druhými osobami pocit převahy, moci, určité výhody. Cílem mé práce je zmapování problematiky šikany na Středním odborném učilišti elektrotechnickém ve Vejprnické ulici č.56 v Plzni. Pro výzkum byla použita kvantitativní metoda dotazování formou předem připravených anonymních dotazníků, které byly náhodně rozdány mezi studenty druhých a třetích ročníků čtyřletých oborů s maturitou. Výzkumný vzorek tvořilo 162 studentů. Výsledky ukazují, že převažuje verbální forma násilí nad tělesnou. Především se jedná o slovní napadání, zesměšňování, nadávky, ponižování, pomluvy, intriky. Z toho vyplývá, že jsou na škole realizována první tři stádia šikany. Práce dokládá, že je důležité se zabývat šikanou na středních školách, jelikož již jde o žáky, kteří jsou trestně odpovědní a jsou tedy způsobilí rozpoznat nebezpečnost svého činu a jsou schopni ovládat svoje jednání.

Viz též: podobná jména autorů
5 Kulhánková, Radka
2 Kulhánková, Roksolana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.