|
Využití sdělovacích prostředků a internetu v prevenci chorob
KRMENČÍKOVÁ, Lucie
Diplomová práce je zaměřena na využití klíčových českých médií v prevenci chorob, analýzu jejich úrovně a možného dopadu na recipienty. Zjišťuje také do jaké míry jsou témata provázána s komerčními sděleními a jak komerční pozadí tato sdělení determinuje. V teoretické části diplomové práce jsem se snažila srozumitelnou formou stručně přiblížit problematiku prevence chorob a masmédií podle nejnovějších poznatků. Hlavním cílem praktické části této diplomové práce bylo zmapovat frekvenci zveřejňování zdravotně preventivních materiálů v klíčových českých médiích. Dalším cílem práce bylo zjistit jakými hlavními tématy se klíčová média zabývají. V této části byla použita kvantitativní metoda sběru dat, analýza médií. Z mého výzkumu vyplynulo, že klíčová média se zabývají nejvíce tématem prevence zhoubných nádorů. Reklamy zabývající se prevencí vybraných onemocnění se většinou týkají doplňků stravy a léčebných preparátů. Výsledky této práce dále ukazují, že prevence chorob v masmédiích není zanedbána, ale myslím si, že frekvence zveřejňování by mohla být vyšší. Naopak komerčních sdělení, která doprovází materiály se zdravotně preventivní problematikou, by mohlo být méně. Jsem přesvědčena o tom, že prevence chorob s využitím sdělovacích prostředků je základním krokem pro zdravou populaci, bez které si neumíme představit naši budoucnost. Výsledky této práce mohou být využitelné při tvorbě preventivních programů a informačních strategií v oblasti prevence chorob.
|
|
Duševní zdraví dětí na středních školách
KRMENČÍKOVÁ, Lucie
Problémy duševního zdraví dětí je jedním z nejdůležitějších témat dneška. Jedna z možností jak nahlížet na duševní zdraví je, jak efektivně a úspěšně si člověk vede. Pocit schopnosti a kompetence, umění zvládat běžnou míru zátěže, zotavit se z těžkých situací, zvládání uspokojujících vztahů a vedení nezávislého života jsou známky duševní pohody, duševního zdraví. Děti na středních školách jsou ve věku citlivém a ovlivnitelném zátěží, která v dnešní době hraje významnou roli při výskytu duševních poruch. Práce s názvem Duševní zdraví dětí na středních školách je rozdělena do dvou částí. Teoretická část bakalářské práce obsahuje ucelená fakta o problémech duševního zdraví. Další část práce diskutuje o hlavních problémech, které způsobují poškození duševního zdraví. Výsledky výzkumu jsou obsaženy v experimentální části práce. Ve výzkumné části byla použita metoda kvantitativního výzkumu formou dotazníků. Respondenti, kteří byli požádání o vyplnění dotazníku, jsou studenti druhých ročníků středních škol. Průzkum byl proveden na středních odborných učilištích a gymnáziích. V souvislosti s cílem bakalářské práce, byly stanoveny tři cíle a tři hypotézy k pozdějšímu potvrzení nebo vyvrácení. Autorka se pokusila porovnat duševní zdraví dětí na různých typech středních škol a zjistit bližší příčiny poškození duševního zdraví. V závěru jsou prezentována nejdůležitější fakta a výsledky a je zde navrhnuto možné řešení. Autorka předpokládá, že tato bakalářská práce bude sloužit jako informační materiál pro zdravotní instituce, školy na kterých byl výzkum proveden, krizová centra.
|