Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Etický odkaz vzdělávání o holocaustu v projektech KreBul, o.s.
KREJSA, Zdeněk
Práce se zabývá etickým odkazem vzdělávání o holocaustu v projektech, které realizuje KreBul, o.s. Teoretická část charakterizuje multikulturní výchovu a současný svět jako svět setkávání různých kultur, zaměřuje se na problematiku genocidy Židů za druhé světové války. Ve druhé části teoretického vstupu jsou pak představeny jednotlivé aktivity KreBul, o.s., směřující ke vzdělávání o holocaustu v duchu multikulturní výchovy. V praktické části je posuzováno vnímání a pochopení událostí spojených s holocaustem, se zaměřením na hodnocení přednáškové činnosti. Interpretací a analýzou jednotlivých odpovědí respondentů je získán pohled mladých lidí na téma holocaustu, zejména etický pohled na vzdělávání o událostech konce druhé světové války a vnímání některých etických kategorií (zlo, utrpení).
Problematika dětských domovů očima médií
KREJSA, Zdeněk
Práce se zabývá problematikou dětských domovů, zejména nejčastějšími problémy, se kterými se potýkají mladí lidé, kteří dětské domovy opouštějí tak, jak je vidí tito mladí lidé a jak jsou popisovány v běžně dostupných médiích. Teoretická část charakterizuje mladé lidi opouštějící dětské domovy a jejich nejčastější problémy. Dále popisuje zmíněné výchozí zařízení, tedy dětské domovy. Zabývá se psychickou deprivací a hospitalizmem. Zabývá se také vztahem sociální práce a médií, a to ve tří rovinách. Praktická část zahrnuje charakteristiku zkoumaného vzorku (lidé z dětských domovů x mladí lidé z běžné populace). Analýzou a interpretací jednotlivých odpovědí respondentů je utvořen pohled mladých lidí na problematiku dětských domovů a jejich nepřipravenosti na samostatný život. Tyto výsledky jsou dále porovnány s výsledky obsahových analýz jednotlivých novinových článků, videodokumentů a elektronických materiálů, volně dostupných v našich podmínkách.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.