Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozvoj osobnosti manažera a celoživotní učení ve znalostní ekonomice
KOREŠOVÁ, Pavla
Cílem diplomové práce je analýza přístupů k rozvoji osobnosti manažera v souvislosti s celoživotním učením v trendech znalostní ekonomiky, včetně konkrétních návrhů žádoucího směru pro současnou praxi. Výzkum byl zaměřen jak na vlivy, které působí na osobnost manažera, tak i na jeho vlastní názory a preference. Důležitým faktorem bylo i zaměření se na otázky, které byly použity pro výzkum v bakalářské práci a umožnily porovnat odpovědi v rozmezí dvou let. Výsledné závěry tudíž mohou naznačovat pravděpodobný budoucí vývoj řešené problematiky. Na výzkumu se podílelo 160 manažerů. Byli členěni do čtyř odvětví - organizace veřejné správy, organizace finančních služeb, organizace cestovního ruchu a výrobní organizace. První metodou sběru dat byla zvolena kvantitativní metoda sběru dat - dotazování pomocí dotazníkového šetření. Data byla vyhodnocena zvlášť pro každou kategorii a zpracována do tabulek a grafů. Následovaly dílčí výsledky a diskuze k jednotlivým otázkám. Jako druhá, kvalitativní metoda sběru dat byl zvolen částečně strukturovaný rozhovor, vycházející z dotazníku. V průběhu částečně strukturovaného rozhovoru kladla tazatelka důraz především na odůvodněnou osobní spokojenost či nespokojenost manažera v organizaci i v rámci odvětví, zohlednila poznámky, které manažeři měli ke konkrétním otázkám, především zajímavé názory, návrhy zlepšení a vlastní poznatky.
Rozvoj osobnosti manažera a řízení lidských zdrojů
KOREŠOVÁ, Pavla
Cílem mé bakalářské práce je zkoumání nových přístupů a pohledů na rozvoj osobnosti manažera a osobnost manažera v současném řízení lidských zdrojů. V teoretické části této práce byla shrnuta problematika řízení lidských zdrojů, managementu znalostí, osobnosti manažera a jejího rozvoje. Zvolená metodika byl výzkum pomocí dotazníkového šetření. Výzkum byl zaměřen jak na vlivy, které působí na osobnost manažera, tak i na jeho vlastní názory a preference. Dotazník vyplnilo celkem 73 respondentů. V úvahu přišlo členění do čtyř kategorií, podle toho, v jakém podniku se oslovení manažeři nacházeli. Těmito kategoriemi byli organizace veřejné správy, podniky finančních služeb, podniky dopravních a ubytovacích služeb, podniky výrobní.Data byla vyhodnocena zvlášť pro každou kategorii a zpracována do tabulek a grafů. Následovaly dílčí výsledky a diskuze k jednotlivým otázkám. Na základě výsledků lze říci, že se posouváme ke stavu, kdy se na vedoucích pozicích bude objevovat vyrovnané zastoupení mužů a žen převažujícího vysokoškolského vzdělání a dobrého jazykového vybavení. Většina manažerů cítí potřebu dalšího vzdělávání a aktivně na něm pracuje. Nejvíce preferovaná forma vzdělávání je vzdělávání pomocí vzdělávacích kurzů, od ostatních manažerů a z vlastních zkušeností. Dále je zřejmé, že vedoucí pracovníci upřednostňují práci v týmu, konzultativní a týmový styl řízení, seberealizaci, přiměřený výdělek a přátelské vztahy na pracovišti. Za předpoklad úspěšného řízení považují manažeři zejména organizační a komunikační schopnosti, schopnost motivovat lidi a nést odpovědnost za svá rozhodnutí. Většina vedoucích pracovníků má možnost přicházet s tvůrčími podněty a víc než polovina je prosadí do praxe. Po souhrnu zjištěných informací vychází najevo tendence manažerů nebát se nových přístupů v oblasti vzdělávání a rozvoje osobnosti, jež je na velmi dobré úrovni. Dnešní vedoucí pracovníci jsou si vědomi významu vzdělání pro znalostní společnost a snažní se ho aktivně rozvíjet. Do budoucna lze předpokládat stále dokonalejší styly manažerské práce a vzestupný trend zavádění novinek personálního řízení ve všech sledovaných odvětví.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.