|
Výtvarná koncepce filmu "Rudý Mor" podle knihy Jacka Londona. Postapokalyptické filmy, historie a příklady ve světové kinematografii.
Šonková, Stella ; KOČÍ, Jindřich (vedoucí práce) ; VLASÁK, Jan (oponent)
Diplomová práce zpracovává výtvarnou koncepci celovečerního filmu podle románu Jacka Londona „Rudý mor“. Skládá se ze dvou částí: teoretické části a praktického zpracování výtvarného návrhu.
První, teoretická část, se zabývá historií žánru a rozborem výtvarných řešení několika postapokalyptických filmů, které jsou relevantní pro zvolenou vizuální koncepci filmu „Rudý mor“. Konkrétně se jedná o filmy Zrození Planety opic (režie Rupert Wyatt, 2011), Úsvit Planety opic (režie Matt Reeves, 2014), Vodní svět (režie Kevin Reynolds, 1995), Já, legenda (režie Francis Lawrence, 2007), Šílený Max: Zběsilá jízda (režie Georges Miller, 2015).
Ve druhé, praktické části, je nejprve popsán postup při vytváření výtvarné koncepce k filmu „Rudý mor“ a následně jsou předloženy konkrétní výtvarná řešení vybraných scén.
|
|
Výtvarná koncepce filmu "Obydlený ostrov" podle knihy Arkadije a Borise Strugackých. Žánr sci-fi v ruské kinematografii.
Astakhova, Anna ; KOČÍ, Jindřich (vedoucí práce) ; IBLOVÁ, Radmila (oponent)
Cílem této diplomové práce je výtvarné a teoretické zpracování filmu žánru sci-fi podle knižní předlohy Arkadije a Borise Strugackých Obydlený ostrov. Práce se skládá ze dvou hlavních částí, teoretické a vlastního návrhu výtvarného konceptu. Teoretická část se zabývá definicí žánru sci-fi, jeho historickým vývojem a také analýzou tvůrčích přístupů v zobrazení cizí planety anebo světa budoucnosti v ruské kinematografii. Rozmanitost přístupů jsem se rozhodla analyzovat na několika vybraných snímcích, kde jsem se zaměřila na jejich výtvarnou stránku, využití atmosféry a filmových prostředí. Výtvarná část práce obsahuje vlastní výtvarnou koncepci filmu.
|
| |
| |
|
Výtvarná koncepce filmu "Puppet syndrom" podle scénáře Aleny Alovové na motivy románu Diny Rubiny "Petrushka syndrom". Motiv divadla a loutky ve světové kinematografii.
Vencelidesová, Petra ; NEKVASIL, Ondřej (vedoucí práce) ; KOČÍ, Jindřich (oponent)
VENCELIDESOVÁ, Petra: Magisterská práce: Výtvarná koncepce filmu "Puppet syndrome", podle scénáře Aleny Alovy, na motivy románu Diny Rubiny "Petrushka syndrome". Motiv divadla a loutky ve světové kinematografii. Akademie múzických umění v Praze, Divadelní fakulta. Katedra Scénografie. Vedoucí práce: Doc. Ing. Arch. MgA. Ondřej Nekvasil. Praha 2013.
Cílem magisterské práce je bližší seznámení s tím, co může přinést propojení divadla a filmu a jaké výtvarné prostředky k tomu mohou být použity. Pomocí rozborů několika filmů z různých kulturních prostředí
a období získáváme ucelenější obraz, jak se s takovým tématem
dá pracovat. A pomocí výtvarného řešení tak podpořit atmosféru výsledného filmu.
Hlavní částí práce je výtvarná koncepce filmu Puppet syndrome,
v němž se opět významně objevuje divadelní představení
jako součást příběhu a jako jeden z hlavních faktorů při vývoji událostí.
|