Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Modelování a prognózy dopadů radiační mimořádné události na okolí jaderného zařízení
KNOSOVÁ, Marie
Diplomová práce se zabývá tématem modelování a prognózy dopadů radiační mimořádné události na okolí jaderného zařízení, při kterém byl využit softwarový prostředek ESTE EU, který je určen pro zjištění a vyhodnocování prognózy úniku radioaktivních látek do okolí jaderného zařízení v případě vzniku radiační mimořádné události. V teoretické části práce jsou popsány základní jednotky radiační ochrany, hlavní mezinárodní organizace pro radiační ochranu, možnosti monitorování radiační situace, pojmy týkající se radiační mimořádné události vycházející z platné legislativy, krizové řízení při vzniku radiační havárie, ochranná opatření v zóně havarijního plánování a v neposlední řadě je popsán samotný softwarový prostředek ESTE EU. Praktická část se zabývá modelováním a vznikem prognózy za pomoci softwarového prostředku ESTE EU, vyhodnocení prognózy radiační mimořádné události, navržení neodkladných ochranných opatření na ochranu obyvatel dle platné legislativy a vlivem meteorologických podmínek, především rychlosti větru a úhrnu srážek na radiační zátěži reprezentativní osoby. Cílem diplomové práce bylo seznámit se se softwarovým prostředkem ESTE EU, vytvořit dvě modelace radiační mimořádné události, navzájem je porovnat a navrhnout neodkladná ochranná opatření. Práce poskytuje informace a souhrn problematiky v této oblasti subjektům, které mají softwarový prostředek k dispozici a/nebo budou využívat jeho výstupy k rozhodování o přijímaných opatřeních a dalších postupech.
Znalosti učitelů a studentů základních a středních škol v poskytování první pomoci
KNOSOVÁ, Marie
Téma této bakalářské práce je Znalosti učitelů a studentů základních a středních škol v poskytování první pomoci. V teoretické části je popsána definice první pomoci a její rozdělení. Dále se kapitoly zaměřují na zákonné ukotvení první pomoci, organizaci Zdravotnické záchranné služby a dostupné pomůcky k poskytnutí první pomoci. Následuje popsání vybraných základních stavů a jejich první pomoc. Další dvě kapitoly se zabývají vzděláváním učitelů a studentů základních a středních škol v oblasti první pomoci. Poslední kapitola popisuje možnost spolupráce s Českým červeným křížem a Zdravotnickou záchrannou službou, kteří poskytují školení první pomoci pro školy i veřejnost. Praktická část probíhala pomocí kvalitativního výzkumu. Byly použity polostrukturované rozhovory s učiteli a žáky či studenty základních a středních škol v kraji Vysočina. Na základní škole byl rozhovor veden se žáky devátých tříd a jejich učiteli. Na střední škole byl rozhovor veden se studenty třetích ročníků a jejich učiteli. Rozhovory obsahovaly 22 otázek, které byly zaměřeny na znalosti první pomoci a také problematiku vzdělávání v první pomoci. Rozhovory jsou přepsané v praktické části a odpovědi jsou pro přehlednost zpracované v tabulkách. Z vypracovaného výzkumného šetření vyplývá, že znalosti učitelů a studentů základních a středních škol v oblasti první pomoci nejsou dostatečné a bylo by vhodné zařadit kurzy první pomoci do každého ročníku, a také kurzy pro učitele.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.