Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Freetekno a komerční technoscéna z pohledu odlišnosti preferovaných drog
KLEČACKÁ, Aneta
Freetekno nebo komerční technopárty jsou často velmi slučovány s názory, že se jedná o takový typ párty, ve kterém dochází ke spojení mladiství - droga. V této práci se zaměřím v teoretické části na značné rozdíly mezi freeteknem a komerční technoscénou, jakožto postmoderními subkulturami, které jsou často spojovány jako celek, kde často ani samotní návštěvníci vůbec neznají rozdíly mezi oběma subkulturami, historii nebo původ symbolů. V druhé, výzkumné části identifikuji jaké typy drog jsou upřednostňovány na freetekno párty a jaké na komerční technoscéně a jaké jsou příčiny rozdílnosti užívaných typů drog na popisovaných scénách, od kolika let, jak často a s kým účastníci navštěvují párty, jejich motivace návštěvy k podobným akcím, zda konzumují na párty psychotropní látky a distribuování drog na párty. Smyslem této práce by mělo být získání informací od účastníků obou typů párty, jejich důkladné zpracování a interpretování, které by mělo posloužit veřejnosti jako klíč k pochopení jejich specifického životního stylu. Chtěla bych veřejnost seznámit s tím, že ne všichni účastníci jdou na párty za drogou, nýbrž rovněž za hudbou a přáteli, jako je tomu v případě jiných hudebních akcí. Vzhledem k atypické a nekonformní cílové skupině využiji kvalitativního typu výzkumu. Jako výzkumné techniky použiji zúčastněné pozorování a techniku polostandardizovaného rozhovoru s otevřenými otázkami. Základní výzkumný soubor bude tvořen účastníky freetekno párty a komerční technoscény pořádaných v různých regionech České republiky. V cíli práce byly stanoveny výzkumné otázky, z nichž vyplývá, že na obou typech párty se užívají odlišné drogy, kdy na freeteknu převládají halucinogeny a cannabinoidy, kdežto komerční párty ovládají stimulanty a extáze. Motivace k návštěvě párty je také u obou subkultur rozdílná, zatímco na freeteknu převládá volnost, svoboda, stmelenost. Motivací návštěvníků komerční párty je hudba. Dále i motivace k užívání drog je zcela odlišná. Většina respondentů sice ve svých odpovědí tvrdí, že dobrá párty se bez drog užít dá, ale vzápětí dodávají, že právě drogy dodají párty tu pravou atmosféru.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.