Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Motivace a rozvoj lidských zdrojů
KASPEROVÁ, Michaela
Tato diplomová práce je zaměřena na řízení lidských zdrojů, konkrétně na oblast jejich motivace a na oblast jejich rozvoje a vzdělávání. Cílem práce je analýza motivace a personálního rozvoje ve Velké pojišťovací společnosti, a. s. v odboru speciálních správních agend. Dílčím cílem práce je návrh možných změn v systému motivace a personálního rozvoje v této společnosti, za předpokladu, že analýza potvrdí jejich potřebu. Při psaní práce byl nejdříve vypracován literární přehled, kde jsem shrnula co nejvíce teoretických informací k tématu motivace a k tématu vzdělávání a rozvoje lidských zdrojů. Poté následovala analýza motivace a personálního rozvoje ve Velké pojišťovací společnosti a. s. V práci je popsáno poslání a vize společnosti spolu s jejím vývojem a s historicky nejdůležitějšími daty společnosti. Dále následuje konkrétní popis úseků společnosti, důležitých pro tuto práci ? úsek motivace a odměňování a úsek lidských zdrojů, které zahrnují činnosti personálního rozvoje a vzdělávání. Na charakteristiku společnosti navazuje samotná analýza motivace a personálního rozvoje ve Velké pojišťovací společnosti, a. s. v odboru speciálních správních agend. Dohromady v tomto odboru pracuje 57 zaměstnanců. Analýza motivace a personálního rozvoje byla prováděna na základě dotazníkového šetření, které vyplnilo 40 zaměstnanců z celkového počtu 57. Návratnost dotazníků, tak činila 70 %. Vytvořený dotazník se skládal ze dvou částí. První část se zabývala analýzou motivace a stimulace a obsahovala 20 otázek. Druhou část tvořila analýza vzdělávání a rozvoje ve společnosti. Tato část obsahovala také 20 otázek. Z analýzy systému motivace a stimulace společnosti vyplynulo, že oslovení zaměstnanci jsou s tímto systémem spokojeni až na nízký výskyt morálních a sociálních stimulů. Analýza systému personálního rozvoje prokázala, že společnosti i zaměstnanci jsou si vědomi potřeby rozvoje a vzdělávání. Potřebné vzdělávání, které zaměstnanci potřebují k výkonu své práce, společnost poskytuje kvalitně a zaměstnanci jsou s ním spokojeni. Analýza dále upozornila na fakt, že většina zaměstnanců by byla ochotna uhradit část nákladů, které společnosti vznikají při vzdělávání a rozvoji. Bohužel i přes ochotu uhradit určitou část nákladů by se vzdělávání nesetkalo s velkou účastí, protože zaměstnancům v dalším rozvoji brání jejich osobní časové vytížení. Pokud by společnost spolu se zaměstnanci na tomto problému zapracovala vytvořením vhodných časových harmonogramů, které by zaměstnancům vyhovovaly, byl by zájem o rozvoj v osloveném oddělení více než nadpoloviční. Toto by byl možný návrh řešení tohoto problému.
Systém motivace a stimulace pracovního jednání
KASPEROVÁ, Michaela
Hlavním cílem této práce byla analýza systému motivace a stimulace pracovního jednání ve Velké pojišťovací společnosti, a. s. Dílčím cílem této práce pak bylo zaměřit se na fungování zpětné vazby mezi vedením firmy a jejími zaměstnanci. V literární části práce jsem se snažila stručně shrnout teoretické informace k motivaci a k teoriím s ní souvisejících. Zmínila jsem také dva motivační styly vedení, pochvalu, motivační kritiku a v neposlední řadě stimulaci a pojem stimul. V praktické části jsem pak stručně charakterizovala Velkou pojišťovací společnost, a. s. a zpracovala jsem zde dotazníkové šetření, které jsem prováděla v této společnosti v měsíci únoru roku 2010, kterého se zúčastnilo 40 respondentů z oddělení správy pojištění. Dotazník, který obsahuje 27 otázek, je přiložen k nahlédnutí v příloze této bakalářské práce. Díky výsledkům získaných z tohoto šetření jsem posléze zamítla obě dvě vytvořené hypotézy, které jsem vytvořila v metodice. Z dotazníkového šetření vyplynulo, že dotazovaní zaměstnanci jsou nespokojeni se zpětnou vazbou mezi nimi a vedením společnosti. Hodnocení, které zde probíhá 2x ročně je podle výsledků šetření nedostačující. Dalším problémem, který vyšel z šetření najevo je nízký výskyt morálních stimulů, jako jsou pochvaly a uznání. Dotazovaní zaměstnanci uvádějí, že tyto stimuly se ve společnosti vyskytují jen velmi málo nebo nejsou uplatňovány vůbec. Na základě těchto výsledků jsem proto navrhla dvě hlavní změny v systému motivace a stimulace této společnosti. První změnou by mělo být častější poskytování zpětné vazby zaměstnancům a to třikrát až čtyřikrát ročně. Druhou změnou by pak mělo být častější uplatnění morálních stimulů {--} pochval a uznání.

Viz též: podobná jména autorů
2 Kašperová, Magda
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.